Companii

Producatorul de orez Caliprix face o fabrica de alune in Bucuresti

29.01.2007, 13:28 1398

Caliprix, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de orez, cu afaceri de 11 mil. euro anul trecut, va investi in acest an peste o jumatate de milion de euro in construirea unei fabrici de prajire a alunelor. Fabrica va fi operationala in luna aprilie si va avea o suprafata totala de 700 de metri patrati.
"Investitia necesara pentru construirea fabricii va fi de aproximativ 500.000-600.000 de euro. Piata de orez din Romania a ajuns la saturatie, din acest motiv vrem sa dezvoltam si alte segmente ale afacerii", a declarat Rami Bitar, directorul general al Caliprix.
Compania are in prezent o fabrica de 7.000 de metri patrati in Bucuresti in care sunt incluse si spatii de depozitare si impachetare a tuturor produselor comercializate sub brandul Caliprix. Potrivit declaratiilor reprezentantului companiei, orezul este singurul produs din categoria carbohidratilor care nu a inregistrat cresteri in ultima perioada. Grupul comercializeaza pe piata romaneasca orez, fasole, zahar, linte si popcorn. Actionarii Caliprix intentioneaza sa introduca pe piata in a doua jumatate a acestui an o noua gama de conserve si dulciuri.
"Vom dezvolta o noua gama de produse pentru segmentul premium, produse europene si americane la care avem drept exclusiv de reprezentare in Romania", a explicat Rami Bitar. Tot in acest an, compania deruleaza un program de investitii de peste 4 milioane de euro, dupa accesarea unei finantari Sapard. Investitia are ca scop extinderea productiei la fabrica de orez.
"Prin programul Sapard vom mai costrui 2.000 de metri patrati, dar vom merge vertical cu constructia, nu orizontal. Terenurile sunt din ce in ce mai scumpe in Romania si de aceea, daca te dezvolti vertical, poti economisi teren pentru dezvoltarea altor proiecte", a declarat Rami Bitar.
Bitar estimeaza ca va incepe procesul de extindere al fabricii in luna iunie a acestui an si ca noua capacitate va fi complet operationala in ianuarie 2008.
Caliprix, companie cu 150 de angajati, este subsidiara companiei Bitar International, un holding cu activitati in majoritatea tarilor din Europa de Est si Orientul Mijlociu. Actionarii principali ai companiei sunt doi cetateni de origine libaneza, Rami si Rashed Bitar.
Bitar International este format dintr-un grup de firme cu diferite obiective de activitate, acesta detinand in afara de Caliprix, o firma de real estate, Landscapes, si un lant de magazine, Euroland, specializat pe retail cu produse non-alimentare.
"In Bulgaria avem in prezent mai mult de 15 magazine Euroland, cu o suprafata de 500 mp fiecare. In Romania am preferat sa dezvoltam aceasta afacere mai incet, deoarece piata romaneasca este foarte nesigura", a declarat Rami Bitar. Compania detine trei magazine, doua in Bucuresti si unul in Targu-Jiu.
Investitiile grupului Bitar in Romania au fost directionate anul trecut aproape in totalitate spre segmentul de real estate.
"In 2006 am investit 5 mil. euro, in mare parte in real estate, deoarece aceasta piata este in prezent in plina crestere in Romania", a declarat Bitar.
Bitar International are 1.300 de angajati si in 2005 a inregistrat o cifra de afaceri de 120 mil. euro, in crestere cu 8% fata de 2004, potrivit declaratiilor reprezentantului companiei. "Odata cu eliminarea barierelor vamale Ungaria a devenit o posibilitate de extindere a afacerilor noastre", a declarat Rami Bitar.
Concurentul principal al Caliprix pe piata locala de orez este Atifco. Cele doua companii isi impart 80% din piata de orez, Caliprix detinand o cota de piata de 45%, potrivit declaratiilor directorului general al Caliprix. Un alt jucator important pe piata este filiala locala a grupului italian Riso Scotti. Pe o piata evaluata la aproximativ 60 mil. euro anual, consumul se ridica la 4,5 kilograme pe cap de locuitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO