Companii

Producătorul de vopsele Azur a ajuns la afaceri de 16 milioane de euro în primul semestru

Producătorul de vopsele Azur a ajuns la afaceri de 16...

Autor: Laurentiu Cotu

11.08.2016, 00:05 612

Producătorul de lacuri şi vopsele Azur din Timi­şoara, subsidiară a ICC Industries INC New York, a avut în primul semestru o cifră de afaceri de aproape 72,4 mil. lei (peste 16 mil. euro), mai mult cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută în principal de noile produse lansate pe piaţă.

Compania mizează în acest an pe afaceri totale de 144,4 mil. lei (circa 32 mil. euro), în creştere cu 6% faţă de anul trecut. Azur comercializează lacuri şi vopsele sub mărcile Roua, Evrika, Edil, brandul Qtek şi sistemul de nuanţare Natura.

„În acest an am lansat noi produse, atât pe piaţa de retail, cât şi pentru segmentul B2B, şi continuăm extinderea pe pieţele externe. Am crescut semnificativ pe segmentul tencuielilor şi al emailurilor decorative, ajungând în top 4 pro­ducători după cota de piaţă“, a declarat pentru ZF Tran­silvania Zoltan Jakab, directorul general al companiei Azur.

Americanii colaborează atât cu furnizori de pe piaţa locală, în special pentru ambalaje, cât şi cu furnizori externi. Ponderea cea mai mare o au însă furnizorii externi de materii prime, conform unor informaţii furnizate anterior de com­pa­nie. Azur exportă în principal pe piaţa europeană, în ţări pre­cum Germania, Franţa, Marea Britanie, Ungaria sau Albania.

De la începutul anului compania a lansat noi produse pe piaţă, printre care o vopsea ultralavabilă de interior şi exterior sub marca Qtek şi o lazură pentru lemn sub marca Evrika, produs ce se găseşte şi pe piaţa din Ungaria. Pentru acest an Azur şi-a propus consolidarea poziţiei companiei în zonele de nord-vest şi sud ale ţării, dar şi creşterea activităţii pe seg­mentul de acoperiri industriale, prin întregirea portofoliului de produse, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie. „Piaţa internă a generat o cerere în creştere în primele 4 luni ale anului 2016, după care am avut o stagnare resimţită în următoarele două luni. Până la finalul anului ne propunem să menţinem trendul de creştere pe piaţa internă spre 5%, neexistând însă informaţii despre o sustenabilitate a cererii“, a spus Zoltan Jakab.

Compania a alocat pentru investiţiile din acest an 1,4 mil. dolari, pentru optimizări în zona de producţie şi aparatură de laborator. Totodată, producătorul de vopsele din Timişoara are în vedere implementarea unui nou sistem ERP (Pla­nificarea Resurselor Întreprinderii), dar şi un program de investiţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale angajaţilor.

Azur a finalizat anul trecut investiţii 1,3 mil. dolari în achiziţionarea unor echipamente noi, în creşterea pro­ductivităţii, dar şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. În prezent, producătorul de lacuri şi vopsele din Timişoara are 363 de angajaţi, însă compania intenţionează să mai recruteze oameni, în principal pentru departamentele de producţie şi logistică. Compania Azur din Timişoara a devenit o subsidiară a ICC Industries INC New York după ce firma americană a cum­părat în 1999 pachetul de 86,7% din acţiuni, majorându-şi apoi participaţia la 92%. Azur a avut în 2015 o cifră de afaceri de peste 136,6 mil. lei (30,5 mil. euro), un profit net de aproape 2,2 mil. lei (485.000 de euro) şi un număr mediu de 343 de angajaţi, conform site-ului Ministerului Finanţelor.

 

O piaţă a fondurilor de investiţii

Piaţa de lacuri şi vopsele decorative a crescut anul trecut cu 5%, la circa 170 milioane euro, ritmul urmând să se menţină şi în acest an, pe fondul consumului generat de renovări şi proiectele rezidenţiale noi. Piaţa locală de lacuri şi vopsele este dominată în principal de jucători deţinuţi de fonduri de investiţii străine, printre puţinii antreprenori români care au rezistat în lupta cu acestea numărându-se, în afară de Köber, şi Remus Aurel Benţa, care deţine compania Daw Benţa în parteneriat cu nemţii de la Caparol, sau Aurel şi Marinică Potop, care controlează businessul Sarcom. Topul celor mai mari jucători activi pe această piaţă este dominat de companii cu acţionariat străin, principalii competitori ai companiei Azur fiind Fabryo, Köber, Deutek, Policolor, dar şi compania Daw Benţa România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO