Companii

Produsele alimentare fără sau cu conţinut scăzut de zahăr încep să „îndulcească“ veniturile producătorilor. În anumite cazuri, vânzările s-au dublat de la an la an. Băuturile tip cola fără calorii au vânzări de circa 300-330 mil. lei anual, pe o piaţă de 2,5-2,8 mld. lei a băuturilor de tip cola, ceea ce înseamnă o pondere de 10-13%

ANALIZĂ

Produsele alimentare fără sau cu conţinut scăzut de zahăr încep să „îndulcească“ veniturile producătorilor. În anumite cazuri, vânzările s-au dublat de la an la an. Băuturile tip cola fără calorii au vânzări de circa 300-330 mil. lei anual, pe o piaţă de 2,5-2,8 mld. lei a băuturilor de tip cola, ceea ce înseamnă o pondere de 10-13%

În ultimii ani producătorii de alimente şi băuturi au dezvoltat tot mai multe produse „zero (zahăr)“, „max“ sau „light“.

Autor: Florentina Niţu, Cristina Roşca

09.10.2021, 11:39 136

Consumatorii români de su­curi, dulciuri, îngheţată sau lactate se uită tot mai atent pe etichetă, iar conţinutul caloric ori de zaharuri cân­tă­reşte greu în de­cizia de cum­pă­rare. În acest con­text, pro­­du­că­torii de pro­fil au dezvoltat şi dez­voltă în conti­nuare produse care să cores­pundă acestor cerinţe, aşa că pe rafturi apar tot mai des sucuri „zero (zahăr)“, „max“ sau „light“, la fel şi iaurt sau brânzeturi „slabe“ ori cu „0% grăsime“. Când vine vorba de dulciuri, unele super­mar­keturi au creat o secţiune specială pentru cele cu înlocuitori de zahăr sau pentru cele cu puţine calorii.

Aceste mutări sunt justificate dat fiind că vânzările produselor fără zahăr în România reprezintă mo­mentan sub 10% din totalul pie­ţei de bunuri alimentare, iar loc de creştere există şi mult, mai ales dacă luăm drept reper cifrele din Occident. Din estimările ZF, românii cheltuie anual circa 400-450 mil. lei pe băuturi şi alimente de acest tip - fără sau cu puţin zahăr, cea mai mare pondere în total având-o sucurile cu bule.

„Dacă ne uităm în Occident, la Marea Britanie sau Irlanda, observăm o pondere de 60-65% a produselor fără zahăr în totalul vânzărilor. În România, cota de piaţă este de doar 10%, dar există mult spa­ţiu de creştere. Investim mult atât în pro­mo­varea şi realizarea produselor, cât şi în expunerea la raft a celor cu zero zahăr. Aş spune că este un mare potenţial în aceasă ca­tegorie. De exemplu, anul trecut, chiar şi în lockdown, Coca-Cola zero zahăr a avut o creştere dublă (faţă de anul anterior - n.red.)“, a spus Jovan Radosavljevic, direc­tor general, Coca-Cola HBC România, într-un interviu acordat recent pentru ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO