Companii

Publicitatea pe vehiculele şi în staţiile RATB a generat încasări de 1,3 milioane de euro

Publicitatea pe vehiculele şi în staţiile RATB a...

Autor: Anca Olteanu

15.04.2017, 15:42 1210

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a încasat din publicitatea de pe vehicule aproape 930.000 de euro, în 2016, suma fiind mai mică faţă de cea din anul precedent, când a raportat un total de 1,35 milioane de euro, datorită decorării autobuzelor Bucharest City Tour.

În anul 2015, RATB a încasat 935.593 de euro din publicitatea găzduită pe vehicule şi 100.000 de euro din decorarea vehiculelor din linia Bucharest City Tour.

Potrivit RATB, „în anul 2016, veniturile din publicitate au scăzut, întrucât companiile specializate au redus bugetele alocate”. Astfel, RATB a încasat 928.598 de euro din publicitatea găzduită pe vehicule, dar din decorarea autobuzelor Bucharest City Tour nu s-au înregistrat venituri.

Potrivit ofertei de tarife publicitare practicată de RATB în 2016, publicată pe site-ul companiei, pentru o decorare totală a unui autobuz Mercedes, o companie trebuie să plătească 2.000 de euro. În funcţie de valoarea pachetului pe care îl achiziţionează, preţul pentru zona de amplasare a reclamei variază între 1.300 şi 1.800 de euro. Spre exemplu, dacă valoarea contractului trece de 400.001 euro, firma plăteşte 1.300 de euro pentru decorarea totală a unui autobuz. Cu cât valoarea unui contract scade, cu atât creşte preţul unitar pentru decorare. Astfel, dacă valoarea unui contract este între 50.001 şi 100.000 de euro, decorarea totală a unui autobuz va costa 1.800 de euro.

În cazul troleibuzelor Irisbus, comparativ cu autobuzul Mercedes, preţul pentru decorare scade. Spre exemplu, dacă valoarea contractului trece de 400.001 euro, firma plăteşte 1.040 de euro pentru decorarea totală a unui vehicul şi 1.440 de euro, dacă un contract are valoarea cuprinsă între între 50.001 şi 100.000 de euro.

Flota RATB cuprinde 1.480 de mijloace de transport, precizează RATB.

RATB nu are în administrare staţiile de autobuz, acestea fac obiectul unui contract între Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) şi SC Euromedia Group SA, companie care activează în industria de publicitate outdoor.

Sumele încasate de PMB pentru publicitatea pe care a găzduit-o în staţiile de autobuz au fost în valoare de 1.733.600 de lei (383.539 de euro) în anul 2016 şi de 1.669.558 de lei (369.371 de euro) pentru anul 2015.

Tarifele solicitate de PMB pentru închirierea spaţiului publicitar sunt de 40 de euro pe lună pe o faţă de panou publicitar dintre cele montate în staţiile RATB, conform actului adiţional de la contractul de concesiune încheiat cu SC Euromedia Group SA.

„Sumele încasate de Primăria Municipiului Bucureşti se fac venit în bugetul instituţiei, veniturile bugetare astfel obţinute se utilizează pentru a finanţa partea de cheltuieli aprobată în buget”, se arată în răspunsul transmis către MEDIAFAX.

Printre firmele care folosesc spaţiile de publicitate din staţiile RATB se regăsesc Carrefour, Reserved, Mango, Mega Image şi Marionnaud.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO