Companii

Radiografia pieţei de medicamente generice: Nurofen şi Aspenter se „bat“ cu Cefort şi Omez pe o piaţă de 3,3 mld. lei, care creşte cu 10%

Radiografia pieţei de medicamente generice: Nurofen şi...

Autor: Ioana David

02.12.2014, 00:08 909

♦ Vânzările de medicamente generice s-au ma­jorat cu 10% în valoare în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu acelaÅŸi interval din 2013 ♦  Ranbaxy, Sanofi ÅŸi Antibiotice sunt cei mai mari jucători din generice, o piaţă pe care produsele fără prescripÅ£ie au aproape 40% din vânzări ♦ Segmentul genericelor care se elibe­rează pe bază de reÅ£etă este extrem de frag­men­tat, primele două produse având o cotă de puÅ£in peste 4% din segmentul pe care sunt prezente.

Vânzările de medicamente generice, care reprezintă 28% din piaţa totală a pastilelor, au atins 3,3 miliarde de lei în primele nouă luni ale acestui an, cea mai mare pondere având-o produsele care se eliberează pe bază de prescripţie medicală, acestea reprezentând peste 60% din piaţă.

Cei mai mari 20 de jucători din generice cumulează trei sferturi din vânzări, arată datele Terapia, care citează informaţii ale companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.

Piaţa de generice a fost pe un trend ascendent de la începutul anului, însă avansul consemnat de 10% este mult mai redus comparativ cu potenţialul în condiţiile în care în ultimii ani patentele pentru produse cu vânzări de zeci de miliarde de euro au expirat, iar în lume genericele au plonjat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO