Piaţa de îngheţată din România este fragmentată şi subdezvoltată, consumul local fiind concentrat în proporţie de circa 90% pe perioada verii. Mai mult, lupta se dă între un număr mare de jucători locali şi internaţionali. Liderul controlează mai puţin de o cincime din piaţă, potrivit datelor disponibile.
„Prin comparaţie cu pieţele dezvoltate din Occident sau din zona scandinavă, piaţa locală este puternic fragmentată. În alte ţări cei doi jucători mari - Unilever şi Nestlé - au împreună circa 85% din totalul vânzărilor de profil, restul controlând împreună 15%“, spune un executiv din piaţă. În România, cei doi jucători internaţionali nu au nici 30% din vânzările de 200 de milioane de euro pe an.
Cifrele se referă la piaţa cumulată de scooping, de impuls şi de take home, nu şi la vânzările de îngheţată artizanală. Acestea nu sunt contorizate pentru că în România sunt segmente care abia se dezvoltă; primele gelaterii artizanale au apărut pe piaţă acum câţiva ani, odată cu nume precum Delicii Gelato sau Inni Gelato. Acum un nume care se extinde în domeniu este Cremeria Emilia. În alte pieţe, cum este cea din Italia, spre exemplu, acest segment ajunge să „mănânce“ şi 25% din piaţă, arată datele de la jucătorii din domeniu.