Companii

Radiografia vânzărilor de îngheţată: primii trei jucători mănâncă 40% din piaţa de 200 mil. euro

 Radiografia vânzărilor de îngheţată: primii trei...

Autor: Cristina Rosca

05.09.2017, 00:00 1070

Cei mai importanţi şase jucători de pe piaţa îngheţatei controlează 60% din vânzările de profil, evaluate la 200 de milioane de euro pe an, potrivit datelor ZF. Primii trei au 40%. Piaţa este puternic fragmentată, lupta se dă între mai mulţi jucători locali şi cei doi giganţi internaţionali, Unilever şi Nestlé.

Piaţa de îngheţată din România este frag­­mentată şi subdezvoltată, con­su­mul local fiind concentrat în pro­por­ţie de circa 90% pe perioada ve­rii. Mai mult, lupta se dă între un număr mare de jucători locali şi inter­naţionali. Liderul con­tro­lează mai puţin de o cin­cime din pia­ţă, potrivit date­lor disponibile.

„Prin comparaţie cu pieţele dezvoltate din Occident sau din zona scandinavă, piaţa locală este puternic fragmentată. În alte ţări cei doi jucători mari - Unilever şi Nestlé - au împreună circa 85% din totalul vânzărilor de profil, restul controlând împreună 15%“, spune un executiv din piaţă. În România, cei doi jucători internaţionali nu au nici 30% din vânzările de 200 de milioane de euro pe an.

Cifrele se referă la piaţa cumulată de scooping, de impuls şi de take home, nu şi la vânzările de îngheţată artizanală. Acestea nu sunt contorizate pentru că în România sunt segmente care abia se dezvoltă; primele gelaterii artizanale au apărut pe piaţă acum câţiva ani, odată cu nume precum Delicii Gelato sau Inni Gelato. Acum un nume care se extinde în domeniu este Cremeria Emilia. În alte pieţe, cum este cea din Italia, spre exemplu, acest segment ajunge să „mănânce“ şi 25% din piaţă, arată datele de la jucătorii din domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO