Companii

Radu Tudor, directorul general al Laboratoires Théa România: Suntem prezenţi în aproape toate ariile terapeutice din oftalmologie. Avem 30 de produse doar pe piaţa din România

PUBLI-INTERVIU

dr. Radu Theodor Tudor, directorul general al Laboratoires Théa România

dr. Radu Theodor Tudor, directorul general al Laboratoires Théa România

Autor: Publicitate

20.12.2023, 07:00 2754

Investim în educaţia continuă a specialiştilor pentru a menţine standardele înalte în domeniul oftalmologic şi pentru a contribui la avansul ştiinţific.

 

Compania farmaceutică Théa Pharma România, fondată de familia Chibret, a ajuns la aproape 30 de produse pe piaţa locală şi acoperă aproape toate ariile terapeutice din oftalmologie. Planurile prevăd continuarea investiţiilor în cercetare dar şi lansarea de produse noi, terapii inovatoare, pe o piaţă în continuă schimbare.

“În următorii ani vom continua să lansăm produse care pot deja fi încadrate ca şi "game changere", care vor revoluţiona terapiile. Ne dorim să continuăm să fim partenerii medicilor oftalmologi, ai farmaciştilor, să putem să le punem la dispoziţie noi şi noi terapii şi astfel să contribuim la binele tuturor”, a spus Radu Tudor, directorul general al  Laboratoires Théa România. Compania dezvoltă produse pentru îngrijirea ochilor, antiglaucomatoase fără conservanţi, antibiotice, lacrimi artificiale, produse de igienă ocularară şi altele.

Cum a evoluat piaţa produselor oftalmice în România în ultimii ani şi care sunt tendinţele majore identificate?

Analizând retroactiv ultimii ani, aş spune că piaţa oftalmologică a suferit schimbări semnificative. Preluări de afaceri, dispariţia unor jucători de prim rang, apariţii noi. Doi jucători foarte mari şi-au dizolvat echipele de promovare, alţii noi încearcă să-şi facă loc. Tendinţele majore identificate includ o creştere a cererii pentru produse inovatoare şi de înaltă calitate. Piaţa oftalmologică este în continuare ghidată de către medici, lucru care nu poate fi decât în favoarea pacienţilor. Pacientul din România este suficient de matur, se pare, încât să înţeleagă că, în ceea ce priveşte vederea, automedicaţia poate fi extrem de periculoasă. Simptome comune, aparent ale unor patologii benigne precum o banală conjunctivită, pot ascunde boli care pot duce rapid la orbire. Prin urmare, voi recomanda întotdeauna, tuturor, vizita la medic.

Ce inovaţii aduceţi pe piaţă pentru a îmbunătăţi îngrijirea ochilor pacienţilor?

Aşa cum poate ştiţi, Laboratoires Théa este probabil compania oftalmologică care, de-a lungul timpului, a adus cele mai multe inovaţii în acest domeniu. Primele produse fără conservanţi, primul antibiotic oftalmic cu administrare de doar trei zile, primul antiviral. În prezent, suntem cea mai mare companie din Europa şi sperăm ca în foarte scurt timp să devenim numărul 1 mondial. Pentru un business de familie, este ceva ieşit din comun, când te gândeşti că principalii tăi concurenţi sunt coloşi listaţi la bursă cu putere financiară net superioară. Nu am fi avut nicio şansă dacă nu am fi pus la dispoziţia pacienţilor şi medicilor cu care colaborăm produse unice şi de înaltă calitate. Avantajul unui business de familie, mai ales al unei familii precum familia Chibret, este că profitul poate veni în plan secund investiţiei în cercetare. Fiecare dintre ultimii ani a fost anul în care Théa a investit cel mai mult în cercetare din istoria sa. Sumele pe care le investim pentru descoperirea noilor produse sunt impresionante.

Care sunt principalele produse oftalmice dezvoltate de compania dumneavoastră şi care sunt beneficiile acestora pentru pacienţi?

Principalele produse... complicat de spus. Suntem prezenţi în aproape toate ariile terapeutice din oftalmologie. Încercăm să punem la dispoziţie medicilor instrumente cât mai variate pentru a putea face faţă tuturor provocărilor cu care se întâlnesc. Avem aproape 30 de produse doar pe piaţa din România. Dacă însă ne referim la "locomotive", vorbim despre antiglaucomatoase fără conservanţi, antibiotice, lacrimi artificiale, igiena oculară şi, aşa cum v-am spus, lista este foarte lungă. Ceea ce consider relevant este faptul că produsele Laboratoires Théa se află pe poziţia 1 în marea majoritate a ariilor terapeutice.

Cum se ridică România la nivelul standardelor europene în ceea ce priveşte tratamentul oftalmologic?

Pacientul din România înţelege importanţa de a se adresa medicului pentru orice problemă legată de vedere şi să nu se ghideze după sfaturi ale unor persoane care, cel mai probabil, nu au nimic de-a face cu medicina. Şi aici insist pe cuvântul "medicina". Nivelul de pregătire al medicilor oftalmologi de la noi este unul foarte, foarte ridicat. Sunt în acest domeniu de peste 20 de ani, am fost implicat direct atât în farmacie cât şi în chirurgie şi nu ştiu să existe proceduri care să fie făcute în ţările vestice şi la noi nu. Şi am fost prezent în zeci de săli de operaţie atât din România cât şi din vestul Europei. Vă pot spune un lucru: dacă mâine ar trebui să mă operez, garantat aş face-o în România.

Cum aţi reuşit să vă diferenţiaţi de concurenţă pe piaţa produselor oftalmice?

Cred că totul porneşte din mentalitate, asta ca să nu folosesc termeni precum "misiune" şi "valori". Scopul nostru nu este reprezentat în primul rând de profit, ci de punerea pe piaţă a unor produse unice, cu adevărat utile medicilor şi, bineînţeles, pacienţilor. Şi de aici decurge totul: investiţii masive în cercetare, fabricarea acestor produse exclusiv în Europa, deci cele mai înalte standarde, investiţii în pregătirea ştiinţifică a specialiştilor din domeniul sănătăţii. Am pus întotdeauna pacientul pe primul loc, calitatea şi inovaţia înaintea profitului imediat, iar medicii i-am privit permanent ca şi pe parteneri. Această filosofie a devenit o marcă distinctivă a companiei noastre.

Cum sprijiniţi profesionalismul în domeniul oftalmologiei din România şi educaţia continuă a specialiştilor?

Suntem implicaţi de zeci de ani în programe de formare continuă, centre de excelenţă, conferinţe şi tipărirea a zeci de cărţi de specialitate. Investim în educaţia continuă a specialiştilor pentru a menţine standardele înalte în domeniul oftalmologic şi pentru a contribui la avansul ştiinţific.

Care sunt perspectivele de creştere şi dezvoltare a companiei în România şi în regiunea Europei de Est?

În România suntem pe poziţia 1. În Europa la fel. Aşa cum am menţionat anterior, probabil în câţiva ani, numărul 1 mondial. Dar a fi numărul 1 pentru noi nu este un scop. Important este ce faci cu resursele pe care le obţii şi care este amprenta pe care o laşi asupra societăţii umane. Intenţionăm să continuăm să investim în cercetare. Avem un pipeline extrem de bogat, probabil cel mai variat din industria oftalmologică. În următorii ani vom continua să lansăm produse care pot deja fi încadrate ca şi "game changere", care vor revoluţiona terapiile. Ne dorim să continuăm să fim partenerii medicilor oftalmologi, ai farmaciştilor, să putem să le punem la dispoziţie noi şi noi terapii şi astfel să contribuim la binele tuturor.

Cum contribuiţi la îmbunătăţirea accesului la produse oftalmice de calitate în România, mai ales în regiunile mai puţin dezvoltate?

Să ştiţi că, în general, pacientul din România are acces la tratamente. Din ce în ce mai multe clinici îşi trimit reprezentanţi pentru consultaţii în mediul rural, iar numărul farmaciilor de la ţară este în creştere. Suntem profund angajaţi în facilitarea accesului la produse oftalmice de înaltă calitate tuturor pacienţilor, indiferent de locul cărora le aparţin.

Eforturile noastre se extind şi în sfera educaţiei şi conştientizării, derulăm programe menite să informeze comunităţile locale despre importanţa îngrijirii ochilor şi prevenirea problemelor de vedere. Aceste campanii de educare au scopul de a spori nivelul de conştientizare în privinţa sănătăţii oculare şi de a încuraja vizitele regulate la oftalmolog, chiar şi în regiunile mai puţin dezvoltate.

Cum vedeţi viitorul oftalmologiei în România şi care sunt provocările şi oportunităţile pe care le întreziţi?

Viitorul oftalmologiei în România este promiţător, dar vine şi cu provocări. Ca în toate specialităţile medicale, principalul risc cu care ne confruntăm îl reprezintă plecarea din ţară a specialiştilor. Sunt însă şi veşti bune. Se pare că acest val de migraţie, acest "exod" al oftalmologilor în special în ţări precum Franţa şi Marea Britanie, a încetinit considerabil. Mai mult chiar, o parte încep să se întoarcă. Chiar dacă drumul este sinuos, consider că oftalmologia din România are un viitor dezirabil. Discutăm despre o specialitate care se pretează foarte mult privatului. Din ce în ce mai multe clinici se deschid, oferă servicii de înaltă calitate, aparatură de ultimă generaţie, mare parte au contracte cu Casa de Asigurări. Prin urmare, pacienţii câştigă. Oportunităţile constau în dezvoltarea tehnologiilor noi, accesul îmbunătăţit la îngrijirea oftalmologică şi creşterea conştientizării privind sănătatea oculară. Provocările includ presiunea fiscală ridicată şi necesitatea adaptării continue la schimbările pieţei şi legislative. Cu toate acestea, suntem pregătiţi să abordăm aceste provocări şi să aducem contribuţii semnificative în domeniul oftalmologiei.