Reacţiile angajaţilor care deţin abonamente de sănătate la clinicile private: „Plătim asigurare medicală de trei ori în ţara asta, şi tot neîngrijiţi suntem: plătim asigurările de stat, plătim abonamentele la privat şi în caz de urgenţă plătim şi consultaţia“

Secțiune susținută de Medlife Logo

20 feb 2018 Autor: Mirabela Tiron

În prezent în România sunt circa un milion de abonamente medicale

♦ Durata de aşteptare pentru obţinerea unei programări la consultaţii în clinicile private stârneşte tot mai  multe comentarii din partea pacienţilor ce deţin abonamente.

ZF a primit aproape 100 de comentarii pe pa­gina de Facebook de la angajaţi care au abo­namente de sănătate la operatori privaţi şi care împărtă­şesc experienţele ce ţin de obţinerea unei pro­gra­mări pentru o consultaţie, cei mai mulţi plân­gân­du-se de timpul mare de aşteptare pentru gă­sirea unui loc liber. Dispo­nibilitatea unui loc de­pin­de de fiecare specia­li­tate în parte, dar este in­flu­enţată şi de so­licitarea unui anumit medic, din­­tr-o anumită cli­nică, potrivit operatorilor privaţi.

„Sunt salariatul unei mari bănci, avem abo­nament la o clinică mare, nu de mult listată la bursă. (...) Timpul de aşteptare pentru o con­sul­taţie este enorm. Acum ceva timp am avut o en­torsă la gleznă. Mă programau peste cinci sau şase săptămâni. „Ne pare rău, dacă doriţi mai devreme puteţi să mergeţi la clinica X, dar acolo trebuie să plătiţi, întrucât nu e inclusă în abonament.“ „De curiozitate, când aveţi liber acolo?“ „Mâine. Am fost la stat“, a transmis

că­tre ZF un cititor care deţine un abonament prin companie la o reţea privată, ca reacţie la ar­ticolul „De ce un pacient cu abonament aş­teaptă şi două săptămâni pentru o consultaţie la un anumit medic, în timp ce un client ne­abonat, dar care plăteşte pe loc este programat imediat?“, publicat ieri de ZF.

Pacienţii abonaţi care solicită consultaţie la un anumit medic, dintr-o anumită clinică, ajung să aştepte şi o săptămână, două sau chiar mai  mult până găsesc un loc disponibil, în timp ce un pacient neabonat (care plăteşte con­sultaţia la recepţie) are şanse să găsească un loc disponibil mai repede la acelaşi medic. „Eu am testat la Regina Maria. Am vrut să fac programare la pediatrie, la orice doctor, şi m-au programat peste o săptămână. După care am sunat din nou de pe alt telefon şi am spus că nu sunt abonat şi mi-au făcut programare a doua zi“, scrie Bogdan într-un comentariu pe pa­gina de Facebook a ZF.

„Altă dată am avut o problemă, o durere acută în jurul inimii, şi am sunat imediat pentru o programare, şi, deşi am explicat că pare o pro­ble­mă gravă, m-au programat peste 10 zile. Când am ajuns la medic acesta mi-a spus că tre­buia să vin atunci, i-am explicat că am încercat. Cea mai mare durată de programare a fost la of­ta­lmologie pediatrică, o lună şi jumătate de când am sunat“, mai scrie Bogdan într-un comentariu pe pa­gina de Facebook a ZF.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.02.2018

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
plati
, abonamente
, angajati
, sanatate
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide