Companii

Cum redevine Tarom profitabilă dacă renunţă la cele mai atractive rute pe care competitorii fac bani? Transportatorul aerian a adunat pierderi uriaşe, de 1,9 mld. de lei în zece ani, pe o piaţă în plină expansiune

Cum redevine Tarom profitabilă dacă renunţă la cele...

Autor: Mirabela Tiron

09.02.2024, 23:56 2825

 În 2022, compania aeriană de stat a renunţat la cursele spre Viena sau Barcelona, destinaţii căutate de turiştii români şi care sunt în portofoliul competitorilor low-cost. A păstrat însă cursele spre Bruxelles, o destinaţie mai puţin turistică dar folosită de politicieni  Planul de restructurare include „măsuri care conduc la viabilitatea companiei, inclusiv acelea care prevăd retragerea optimă din operarea unor sloturi“  „Vedem o incoerenţă şi un haos total la Tarom la nivel de conducere. Să renunţi la aeroporturi mari, noduri de tranzit, înseamnă să pierzi traficul de tranzit“.

Pe o piaţă în plină creştere, compania aeriană de stat Tarom se zbate de mai bine de 15 ani să iasă de pe pierderi şi să devină profitabilă, dar „se restructurează“ prin oprirea zbo­rurilor regulate spre destinaţii atractive pentru turişti, precum Viena sau Barcelona, şi chiar decide în AGA vânzarea sloturilor spre cel mai mare aeroport londonez Heathrow, ca ul­terior să explice că „nu mai este de actualitate“ această măsură.

„Vedem o incoerenţă şi un haos total la nivel de conducere a Tarom. Nu este o decizie bună să renunţi la zboruri spre aeroporturi ca Londra sau Barcelona, Viena, care sunt noduri foarte bune de tranzit spre America sau Asia, practic pierzi tot traficul de tranzit. La Barcelona este şi un hub al românilor, dat fiind numărul de români care locuiesc în Spania“, a spus pentru ZF Adrian Ionaşcu, specialist cu 40 de ani de experienţă în aviaţie. Orice com­panie importantă se află pe marile aeroporturi din Europa ce reprezintă puncte de tranzit pe cursele intercontinentale, potrivit acestuia.

Radiografia businessului Tarom arată doar o lipsă totală de coerenţă în aplicarea strategiei: „Este prevăzută închiderea rutei Bucureşti-Lon­dra, aprobă atribuirea contractului de vân­zare a sloturilor LHR ofertantului Virgin Atlan­tic pen­tru suma de 22 mil. GBP (lire sterline) începând cu sezoanele de vară 2024 şi iar­nă 2024 şi man­datează directorul ge­neral al Tarom în vederea semnării scrisorii de intenţie, negocierii şi semnării contractului de vânzare-cumpărare a perechii de sloturi“, se arată în Monitorul Oficial de pe 1 februarie anul acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO