Retail&Agrobusiness

Altex bifează afaceri de 6,5 mld lei în 2022, cel mai bun rezultat din istoria companiei, o creştere de 11% an/an. În 2023, retailerul electro-IT şi-a bugetat investiţii de peste 17,5 mil. euro în extinderea reţelei de magazine, digitalizare şi dezvoltarea de noi categorii de produse

Altex bifează afaceri de 6,5 mld lei în 2022, cel mai...

Autor: Cristina Bellu

12.07.2023, 11:30 2400

Retailerul electro-IT Altex, liderul pieţei de profil, a obţinut afaceri de 6,52 miliarde lei în 2022, în creştere de 11% an/an, acesta fiind cel mai bun rezultat din istoria companiei, care continuă să înregistreze o creştere de două cifre procentuale pentru al patrulea an consecutiv.

În paralel, profitul Altex s-a diminuat cu 11,5%, până la 114,6 mil. lei, arată datele transmise miercuri de oficialii companiei.

,,Anul 2022 a fost unul dificil pentru toate sectoarele economiei. În contextul inflaţiei şi al creşterii costurilor în general, decizia strategică a companiei a fost de a reduce profitabilitatea şi de a absorbi parţial creşterile de preţ de la furnizori. Această abordare ne-a permis să transferăm cu întârziere ajustările de preţ în piaţă, în avantajul clienţilor şi să minimizăm scăderea investiţiilor noastre”, explică Dan Ostahie, fondator şi CEO Altex România.

Pentru a-şi menţine creşterea, planurile companiei includ investiţii de peste 17,5 mil. euro anul acesta în extinderea reţelei de magazine Altex şi Media Galaxy, proiecte de digitalizare şi automatizare procese, precum şi dezvoltarea de noi categorii de produse complementare electro-IT.

,,Viitorul comerţului constă în mixul dintre online şi offline. Acest format îi oferă clientului, din ce în ce mai documentat, flexibilitate şi predictibilitate. El vrea să aleagă cele mai bune opţiuni pentru el, iar unele nevoi sunt acoperite de online şi altele de magazinele fizice. Prin urmare, investim în ambele canale deopotrivă şi continuăm să ţinem promisiunea faţă de client, de “cel mai mic preţ din România”, adaugă Dan Ostahie.

Compania a investit şi în consolidarea prezenţei online, cea mai recentă iniţiativă fiind marketplace-ul Altex, proiect început la final de 2022, o platformă alternativă pentru alţi comercianţi care doresc să-şi vândă produsele prin intermediul site-ului altex.ro.

Astfel, Altex dezvoltă noi categorii de produse, complementare electro-IT, pentru a oferi clienţilor o varietate de articole, precum bricolaj, casă şi grădină, jucării pentru copii, cosmetice, băuturi, auto, sport şi multe altele.  

Sub umbrela Altex se regăsesc subsidiare care oferă clienţilor servicii complete, precum servicii de livrare cu flota proprie (Altex Logistic & Distribution), servicii de reparaţii şi service electronice şi electrocasnice (Altex Service Center), servicii de finanţare (Credex Broker) sau produse de papetărie, birou şi mobilier (RTC Proffice Experience).

Numărul total de angajaţi care lucrează în cadrul companiei Altex România este de 4.016, în creştere cu 1,5% faţă de anul 2021.

Retailerul are o reţea de peste 120 de magazine fizice în România sub brandurile Altex şi Media Galaxy. În continuare compania crede că mai e loc de expansiune

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO