Retail&Agrobusiness

Analiză ZF. Piaţa de electro-IT din România, între agonie şi extaz: Smartphone-urile premium, televizoarele scumpe şi uscătoarele sunt pe plus, dar apetit pentru frigidere, plite şi computere nu există

Analiză ZF. Piaţa de electro-IT din România, între...

Autor: Cristina Roşca

09.02.2024, 16:00 197

„Astăzi avem o polarizare a pieţei. Vindem foarte ieftin şi foarte scump în acelaşi timp. Cine se află la mijloc suferă“  „În sectorul nostru au fost creşteri marginale de preţuri, dar în timp, ele se cunosc. Dacă ne uităm de la un an la altul, scumpirile sunt vizibile, preţul mediu a crescut. Astfel, numărul total de aparate vândute este similar sau puţin mai mic, dar valoarea acestora este mai mare.“

Piaţa de electro-IT a crescut anul trecut în valoare, avansul fiind susţinut de inflaţia în continuare ridicată, dar a scăzut în volum, semn că românii sunt mai prudenţi în achiziţii ca urmare a scăderii puterii de cumpărare, arată datele ZF de la jucătorii din industrie. Totuşi, evoluţia nu este deloc unitară, existând variaţii majore de la un segment la altul, conform unei analize ZF, realizată pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK.

Cifrele GfK vizează 35 de categorii diferite din industria de electro-IT, unele care cântăresc major în total piaţă - cum ar fi frigiderele sau maşinile de spălat -, în timp ce altele sunt mai mici sau mai noi şi sunt relevante mai ales la nivel de tendinţe, e cazul friteuzelor, frigiderelor cu trei uşi sau al uscătoarelor de rufe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO