Grupul francez Auchan, prezent pe piaţa locală cu o reţea de 33 de magazine de tip hipermarket, analizează posibilitatea de extindere a suprafaţelor logistice. Retailerul are deja patru depozite cu suprafeţe cumulate de circa 4 hectare.
"Studiem opţiuni de extindere a suprafeţelor logistice", spun oficialii companiei fără a oferi alte detalii. Ei afirmă însă că în prezent magazinele Auchan din Romania sunt deservite de patru depozite. "Depozitele sunt de tipul food, non-food şi fresh şi sunt situate în apropierea Bucureştiului."
Cu o suprafaţă logistică totală de 4 hectare, Auchan nu se află printre cei mai extinşi retaileri în domeniu. În total, cei zece jucători din comerţul modern au 80 de hectare de depozite. Cei mai mari jucători sunt de departe Kaufland şi Lidl, reţelele surori avand suprafeţe logistice de 18,5 hectare şi respectiv 16,5 hectare. Ambii retaileri au depozitele în proprietate. În ceea ce priveşte segmentul logistic, în comerţul modern local, jucătorii au două strategii diferite. Astfel, de regulă, jucătorii germani preferă să îşi cumpere terenurile şi să îşi dezvolte singuri depozitele. Acesta este atat modelul Kaufland, Lidl şi Penny Market, cat şi cel al belgienilor de la Mega Image. La polul opus, francezii preferă să lucreze cu companii specializate de logistică, unde închiriază suprafeţe generoase. Acesta este şi cazul Auchan.