Retail&Agrobusiness

Brandul românesc 5 to go a ajuns al nouălea cel mai extins lanţ de cafenele din Europa în 2022, după ce a urcat o poziţie în clasament ca urmarea a expansiunii accelerate

Radu Savopol, cofondator 5 to go

Radu Savopol, cofondator 5 to go

Autor: Cristina Roşca

03.10.2023, 13:59 1288

Lanţul românesc de cafenele 5 to go, lansat pe piaţă acum mai puţin de un deceniu, este al nouălea cel mai extins jucător de pe piaţa europeană de profil, având la final de 2022, ultimul an pentru care există date publice, 450 de unităţi. Compania locală a urcat o poziţie în topul celor mai extinse reţele, ca urmare a expansiunii rapide, cu peste 100 de cafenele în 2022, arată analiza Food Service, Europe & Middle East, companie ce publică periodic rapoarte pe piaţa de profil.

Ca număr de unităţi nou deschise, 5 to go este reţeaua cu cea mai rapidă expansiune anul trecut, urmată de Cofix, One Price Coffee, Segafredo Zanetti Espresso şi Starbucks, fiecare cu peste 90 de inaugurări.

„Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă şi creşterea notorietăţii, şi în industria locală şi internaţională a cafelei. Această poziţionare, după doar opt ani de prezenţă pe piaţă, şi faptul că avansăm constant în topul lanţurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim. Pe o piaţă alertă şi competitivă, (...) vom continua investiţiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Clasamentul Food Service, Europe & Middle East, ce cuprinde în total 80 de reţele de cafenele, este condus de McCafe (brand al McDonald’s), Costa Coffee şi Starbucks. Acestea sunt reţele internaţionale, ce au în spate zeci de ani de istorie şi sprijin financiar pe măsură.

În perioada următoare, 5 to go continuă expansiunea, atât local, cât şi internaţional. De la începutul lui 2023 au fost inaugurate 84 de unităţi, reţeaua dezvoltându-se prin parteneri francizaţi, în total 270 astăzi.

„Păstrăm în continuare radarul activ pentru a detecta noi oportunităţi de dezvoltare şi ne adaptăm abordarea şi portofoliul în permanenţă, astfel încât să ne atingem obiectivele setate, prin explorarea zonelor cu potenţial. După o analiză complexă a pieţei şi a comportamentelor de consum, avem convingerea că brandul 5 to go va fi foarte bine primit în Slovacia, unde intenţionăm să atragem şi să fidelizăm consumatorii din comunităţile locale”, completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.

În curând se vor deschide două noi cafenele în Ungaria, reţeaua ajungând la patru unităţi în această ţară. Compania are prezenţă şi-n Franţa. Slovacia este pe lista brandului în 2024, expansiunea vizând 50 de cafenele în patru ani. În anii următori, şi alte pieţe internaţionale vor fi testate şi incluse pe harta dezvoltării globale a brandului, spun fondatorii.

Reţeaua românească a obţinut în primele opt luni din an afaceri de 25 mil. euro, plus 50% versus perioada similară din 2022.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO