Retail&Agrobusiness

Business Magazin. Cum a ajuns familia Trandafir din Piteşti, pornind de la un magazin, să facă una dintre cele mai mari afaceri din retail – DRIM Daniel cu afaceri de peste 100 de milioane de euro, care a fost cumpărată de retailerul polonez Zabka

Autor: Mădălina Dediu Panaete

25.02.2024, 17:48 684

Familia Trandafir a pus bazele distribuitorului de bunuri de larg consum DRIM Daniel în urmă cu 30 de ani, deschizând iniţial un magazin de vânzare cu amănuntul în Piteşti. Un an mai târziu a început distribuţia şi astăzi este în topul celor mai mari jucători de pe piaţa de profil. Cum a reuşit familia Trandafir să ducă businessul DRIM Daniel la peste 105 mil. euro şi să bată palma cu retailerul polonez Zabka?

Un mic magazin în Piteşti. Acesta a fost punctul de plecare al DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie care a crescut încet şi discret, devenind unul dintre cei mai mari jucători din sectorul de distribuţie de bunuri de larg consum. „Părinţii mei au ales numele. DRIM reprezintă practic iniţialele noastre – Daniel (tata), Radu (eu), Ioana (sora mea) şi Marcela (mama)”, povestea Radu Trandafir, administrator al DRIM Daniel.

De la un magazin în 1994, familia Trandafir, cea care a pus bazele companiei, a mai deschis unul, dar en-gros. Un an mai târziu, în 1995, familia intra în sectorul de distribuţie încheind un parteneriat cu Kandia Dulce, producător de ciocolată care este şi astăzi printre clienţii companiei din Argeş.  „Am închiriat primul nostru depozit (60 mp) în Piteşti”, se arată pe site-ul DRIM Daniel. Tot în 1995, DRIM Daniel a semnat un contract cu Regal Corporation, companie cumpărată ulterior de Dr. Oetker.

De aici s-au deschis drumurile în distribuţie, familia Trandafir încheiând tot mai multe contracte cu firme mari, care la acea vreme îşi făceau intrarea pe piaţa românească. În 1999, compania a terminat construcţia primului depozit, în Piteşti, având o suprafaţă de 600 mp şi birouri cu o suprafaţă de 200 mp. Astăzi, DRIM Daniel acoperă deja 20 de judeţe din ţară, are 450 de vehicule şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unul,  din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.

Cel mai important proiect recent este o investiţie de 4 milioane de euro într-o platformă logistică la Slatina, cu o suprafaţă de 7.000 mp pentru depozitare plus spaţii de birouri. Compania se ocupă cu distribuţia de bunuri de larg consum în special în zona de retail tradiţional, lucrând foarte puţin cu marii jucători din retailul modern.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO