Retail&Agrobusiness

Călin Nicolae, Avincis: Mulţi dintre străinii care au venit la noi la cramă lucrează astăzi cu noi. Am avut vizitatori din Olanda care sunt acum partenerii noştri

Călin Nicolae, Avincis: Mulţi dintre străinii care au...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

28.12.2022, 15:36 299

Crama Avincis din zona Drăgăşani pariază pe enoturism în dezvoltarea businessului şi a reuşit până acum să atragă străini curioşi de procesul de producţie a vinurilor româneşti.

„Am vândut în Polonia şi am avut turişti polonezi care au venit să se convingă că vinurile pe care le-au încercat se fac într-adevăr în România. Am mai avut surpriza ca, în urma unor târguri, să întâlnim oameni care să vină apoi la crama noastră. La noi vin foarte mulţi biciclişti, care se opresc în traseele lor. Pentru ei am mărit în principal spaţiile de cazare, am făcut şi o fermă”, a spus Călin Nicolae, director de vânzări la Avincis, cu ocazia conferinţei Business Magazin „Povestea brandurilor româneşti de vin – ediţia 2022”, un eveniment desfăşurat în noiembrie şi organizat cu sprijinul partenerilor Carrefour, Aqua Carpatica, Jidvei, Domeniile Sâmbureşti, Cotnari şi Avincis.

Enoturismul este foarte bun atât pentru turiştii români, cât şi pentru cei străini, care vorbesc mai departe nu doar despre vinurile locale, ci şi despre ospitalitatea pe care o regăsesc aici, a adăugat el.

„Enoturismul poate aduce relaxare nu doar în weekenduri, ci şi în concedii. În perioada 2020-2021 am avut totul rezervat, am avut chiar cereri de cazare şi nu mai aveam unde să-i primim pe turişti. Mulţi dintre străinii care au venit la noi la cramă lucrează astăzi cu noi. Am avut vizitatori din Olanda care sunt acum partenerii noştri. Totuşi, dacă vrem să creăm un brand de ţară, enoturismul poate ajuta, dar brandul de ţară trebuie să-l facă cei care sunt responsabili. Ne pot ajuta lanţurile internaţionale sau jucătorii de pe piaţa europeană care fac export în alte domenii de activitate, precum cel al brânzeturilor. Trebuie să urmărim modele care au avut succes.”

Crama Avincis a ajuns la o pondere de 30% a tu­ris­mului din totalul businessului în anul 2021. Crama are facilităţi proprii de cazare pentru tu­riştii a­matori de experienţe viticole, având 15 camere unde se cazează câteva mii de turişti anual. În 2021, producătorul de vin a demarat un proiect de modernizare a cramei cu fonduri europene. Valoarea proiectului a fost de 2,5 mil. lei.

Vinurile cramei Avincis sunt disponibile la nivel naţional în aproximativ 700 de localuri din HoReCa, în 45 de magazine online şi în şapte reţele internaţionale de comerţ modern, respectiv Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro, Selgros, Mega Image şi Profi.

Povestea Avincis a început în anul 1927, când stră-străbunicii Andreei Micu, fiica familiei de avocaţi Cristina şi Valeriu Stoica, au cumpărat conacul de la Drăgăşani şi au început să facă vin. Crama a trăit şi vremuri negre după anul 1950, când domeniul a intrat în posesia statului român odată cu instaurarea regimului comunist. Mai bine de jumătate de secol mai târziu, în 2007, familia Stoica a început proiectul de restaurare a domeniului ce a presupus plantarea viţei-de-vie, refacerea conacului şi construcţia cramei. Cristina şi Valeriu Stoica au luat decizia de a restaura domeniul viticol de la Drăgăşani, un domeniu care are o istorie de peste un secol, bazele lui fiind puse în 1905.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO