Retail&Agrobusiness

Care este lanţul românesc de cafenele ce tocmai a ajuns unul dintre cele mai mari din Europa, fiind în primele 10

Care este lanţul românesc de cafenele ce tocmai a ajuns...

Autor: Cristina Roşca

08.10.2023, 08:42 5283

Lanţul românesc de cafenele 5 to go, lansat pe piaţă acum mai puţin de un deceniu, este al nouălea cel mai extins jucător de pe piaţa europeană de profil, având la final de 2022, ultimul an pentru care există date publice, 450 de unităţi. Compania locală a urcat o poziţie în topul celor mai extinse reţele, ca urmare a expansiunii rapide, cu peste 100 de cafenele în 2022, arată analiza Food Service, Europe & Middle East, companie ce publică periodic rapoarte pe piaţa de profil.

Ca număr de unităţi nou deschise, 5 to go este reţeaua cu cea mai rapidă expansiune anul trecut, urmată de Cofix, One Price Coffee, Segafredo Zanetti Espresso şi Starbucks, fiecare cu peste 90 de inaugurări.

„Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă şi creşterea notorietăţii, şi în industria locală şi internaţională a cafelei. Această poziţionare, după doar opt ani de prezenţă pe piaţă, şi faptul că avansăm constant în topul lanţurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim. Pe o piaţă alertă şi competitivă, (...) vom continua investiţiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Clasamentul Food Service, Europe & Middle East, ce cuprinde în total 80 de reţele de cafenele, este condus de McCafe (brand al McDonald’s), Costa Coffee şi Starbucks. Acestea sunt reţele internaţionale, ce au în spate zeci de ani de istorie şi sprijin financiar pe măsură.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO