Evenimentul va aduce la aceeaşi masă executivi şi consultanţi din mai multe sectoare ale comerţului local: de la retail alimentar la comerţ de echipamente sportive sau modă.
Robert Hellwagner (CEO Selgros), Daniel Gross (general manager Penny Market România), Violeta Luca (director general Microsoft România), Cătălin Pozdarie (CEO Hervis România) şi Oana Diaconescu (head of leasing Iulius Group) se numără printre speakerii care vor veni la cea de-a 3-a ediţie a evenimentului ZF Retail 2019. Comerţul-vioara întâi a economiei. Ei vor discuta despre perspectivele de dezvoltare ale comerţului local, despre evoluţia consumului şi schimbările înregistrate de comportamentul de consum.
Comerţul a fost în ultimii ani „vioara întâi“ a economiei locale, sectorul fiind susţinut de un consum privat care a crescut cu peste 5% anul trecut şi cu peste 10% în cei doi ani anteriori, respectiv 2017 şi 2016. Acelaşi comerţ este şi cea mai puternică „industrie“ a României, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al numărului de salariaţi.
Faptul că acest sector este principala „industrie“ a României se poate remarca atât la nivelul întregii economii locale, dar şi la vârful celor mai mari jucători. Astfel, în topul celor mai mari 1.000 de companii de pe piaţa locală, circa o treime au activităţi în comerţul cu ridicata sau amănuntul.
An de an românii cheltuie pe alimente, băuturi şi alte bunuri de folosinţă îndelungată circa 20 mld. euro. Din totalul sumei, mai bine de 60% sunt cheltuiţi în hipermarketuri, supermarketuri sau magazine de proximitate modernă şi discount, iar ponderea acestor magazine este în creştere continuă. Totuşi, rămân în picioare o serie de reţele locale care nu doar că ţin piept marilor jucători, dar continuă să se extindă.
Comerţul alimentar nu este însă singura piaţă care se dezvoltă. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai căutate de către retailerii străini din toată lumea.
Când vine vorba de cosmetice, echipamente sportive sau electro-IT, deşi România este codaşă la consumul per capita în Europa, jucătorii din piaţă afirmă că acesta este de fapt un semn că există potenţial uriaş de creştere. Iar evoluţia pozitivă a puterii de cumpărare se simte.