Retail&Agrobusiness

Consiliul Concurenţei: Toţi retailerii participă la acordul de reducere a preţului laptelui. Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanţiale, la raft, ale preţurilor laptelui

Consiliul Concurenţei: Toţi retailerii participă la...

Autor: Cristina Bellu

28.04.2023, 11:21 183

Toate marile reţele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea preţului laptelui, ca urmare a discuţiilor iniţiate de Consiliul Concurenţei, iar în perioada următoare vor negocia cu fiecare procesator cu care colaborează, transmit reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

„Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanţiale, la raft, ale preţurilor laptelui proaspăt, având în vedere că retailerii ne-au confirmat participarea la acordul voluntar. Posibil să dureze câteva zile până când această măsură se va aplica în toate magazinele, ţinând cont că trebuie renegociate contractele cu fiecare producător şi epuizate stocurile existente”, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Acordul voluntar între retaileri şi procesatori pentru reducerea preţului pentru laptele proaspăt de consum a fost convenit pentru o perioadă de şase luni şi urmează să se aplice de la 1 mai, după cum s-a decis la întâlnirea cu premierul Nicolae Ciucă, reprezentanţi ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi ai Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România.

Astfel, reducerea de cel puţin 20% a preţului la raft se va aplica laptelui de provenienţă românească care costă în prezent peste 7 lei/litru, fără să fie inclus în vreo promoţie, şi se va împărţi între retaileri (minimum 10%) şi procesatori (minimum 10%).

„Ne aşteptăm că în cele şase luni, cât este valabil acordul, să crească consumul. În plus, prognozele economice indică faptul că inflaţia se va reduce, iar astfel nu vom mai înregistra creşteri atât de mari ale preţurilor alimentelor”, a mai adăugat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Autorităţile locale au decis să discute cu retailerii şi procesatorii de lapte reducerea preţului pentru consumatorul final cu cel puţin 20%, în contextul în care acest bun de bază în coşul de cumpărături a suferit scumpiri de până la 50% în doar un an.

Conform datelor companiei de cercetare Euromonitor, vânzările de lapte în retail depăşesc 2 miliarde de lei anual. Piaţa de lactate în ansamblul său însă, este de câteva ori mai mare, cuprinzând şi brânzeturile, şi iaurturile, dar şi alte alimente.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO