Vânzările Coca-Cola HBC România, cel mai mare îmbuteliator local de băuturi răcoritoare, au scăzut în primul semestru al acestui an în volum cu până la 10% (high single digit), continuând trendul de anul trecut, când gigantul a raportat un minus de 9%, arată cel mai recent raport al companiei-mamă.
Scăderea din primele şase luni ale acestui an vine după ce începând cu anul 2009 îmbuteliatorul nu a mai reuşit să-şi crească vânzările în volum în primul semestru.
Şirul scăderilor a început în 2009, primul an complet în care criza s-a resimţit în România, atunci Coca-Cola HBC înregistrând un minus de 5% în primele şase luni. În ultimii doi ani, vremea proastă şi presiunea promoţiilor competitorilor au adus scăderi de 8-9% semestrial pentru gigantul care are în portofoliu branduri precum Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna şi Izvorul Alb , Cappy, Nestea sau Burn.
„Volumele în România au scăzut cu 10% în al doilea trimestru şi cu high single digit (până la 10% - n.red.) în primele şase luni ale anului. Activitatea continuă să fie afectată negativ de mediul comercial dificil şi de presiunea promoţiilor competitorilor“, se arată în raport. Volumele Coca-Cola HBC au scăzut pe toate categoriile, excepţie făcând cea a sucurilor cu fructe, care s-a dublat, fiind susţinută de lansarea Cappy Pulpy şi de activitatea de marketing susţinută pentru acest brand.