Retail&Agrobusiness

Grupul irlandez Primark a venit în 2022 în România. Ce branduri de modă importante mai lipsesc astăzi de pe plan local?

Grupul irlandez Primark a venit în 2022 în România. Ce...

Autor: Cristina Roşca

31.12.2022, 21:45 2991

♦ Piaţa locală de fashion este una dintre cele mai concurenţiale, sute de mărci, mai ales străine, luptându-se pe banii pe care românii îi cheltuie pe haine, pantofi şi accesorii.

Gigantul irlandez Primark a deschis primul său magazin de modă din România în decembrie 2022, marcând astfel intrarea pe piaţa locală. Primark este unul dintre ultimii retailerii de top care nu îşi pusese România pe harta proprie. Spre comparaţie, Inditex (proprietarul Zara) a venit direct în 2007, H&M a ajuns în 2011, iar C&A în 2009.

În ultimii cinci ani au mai fost nume noi care au venit – ba chiar unele au şi plecat între timp, cum e cazul Topshop sau Forever 21. Mai multe sunt cele care au venit şi au şi rămas, precum Anson’s, Victoria’s Secret, Kik sau 50 Styles.

Aceste branduri au intrat în cursa pentru cele circa 5 mld. euro pe care românii le cheltuie anual pe haine, pantofi, accesorii şi echipamente sportive. Pe piaţa din România sunt active câteva sute de branduri de îmbrăcăminte şi încăţăminte, per total, retailul local de modă fiind unul dintre cele mai căutate domenii de către jucătorii străini din toată lumea.

Cine lipseşte însă?

Uniqlo (Japonia), Banana Republic, Urban Outfitters, J Crew, TkMaxx, &Other Stories sau Gap sunt câteva dintre numele identificate de ZF. În realitate, lista este mult mai lungă dat fiind că sunt mii de mărci de modă în lume.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO