Retail&Agrobusiness

Inditex, unul dintre cei mai mari retaileri de modă din lume, confirmă venirea brandului Lefties pe piaţa locală. Primul magazin va fi deschis pe 5 octombrie

Inditex, unul dintre cei mai mari retaileri de modă din...

Autor: Cristina Roşca

05.09.2023, 15:57 4400

Grupul spaniol Inditex, proprietarul unora dintre cele mai cunoscute branduri de modă din lume, în frunte cu Zara, confirmă deschiderea primului magazin Lefties din România. ZF a scris recent că singura marcă din portofoliul grupului care nu era prezentă local va veni în România în 2023.

Acum, Inditex confirmă deschiderea primului magazin – un flagship store - în centrul comercial Promenada din Craiova, pe data de 5 octombrie. Tot atunci va fi lansat şi magazinul online al brandului.

„Conceptul <<Lefties Digital Store>> prezintă cele mai recente tendinţe de modă accesibilă pentru întreaga familie, oferind o experienţă de shopping care integrează magazinul fizic, cu cel online”, spun reprezentanţii Inditex.

Ei descriu Lefties ca o companie de modă „la preţuri accesibile”, cu colecţii pentru întreaga familie şi pentru toate segmentele de vârstă. Pe lângă haine şi încălţăminte, în portofoliul mărcii se găsesc şi articole pentru casă, sport, lenjerie şi produse de frumuseţe.

Decizia grupului de a aduce pe plan local Lefties vine într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii şi se orientează tot mai mult către branduri cu preţuri sub medie, precum Pepco, Sinsay sau Kik, este vorba atât de discounteri de modă, cât şi de mărci care se poziţionează pe segmentul „value for money”. Celelalte branduri ale Inditex – Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, Zara sau Zara Home - au preţuri medii sau peste medie.

În ceea ce priveşte brandul Lefties, care în traducere înseamnă ce a rămas, el este cunoscut mai ales pentru că anterior vindea la preţuri reduse produsele care au rămas din colecţiile celorlalte mărci ale Inditex. În ultimii ani însă, situaţia s-a schimbat. Pe de-o parte, acum marca are propriile ei colecţii. Pe de altă parte, grupul a investit masiv în schimbarea conceptului, astfel că magazinele noi au câteva mii de metri pătraţi şi incorporează multă tehnologie. De altfel, şi magazinul din Craiova va si tot pe suprafaţă mare.

„Lefties îşi pune în valoare colecţiile prin intermediul conceptului de Magazin Digital, care dispune de cea mai recentă tehnologie (...), pentru a evita formarea cozilor în magazin şi pentru a reduce timpii de aşteptare.” Magazinul are, spre exemplu, cabine de probă inteligente, cu management automat al accesului, şi sistemul Easy Pay, complet integrat în operaţiunile magazinului. Există şi un serviciu de personalizare a articolelor de îmbrăcăminte.

ZF a scris încă de acum 5-6 ani că acesta este singurul brand din grup care nu este în România, în condiţiile în care Inditex a adus treptat toate mărcile sale pe plan local. Spaniolii au avut până recent şi marca Uterque, dar singurul magazin existent – cel din Băneasa Shopping City – a fost închis ca urmare a strategiei gigantului de a renunţa la brand peste tot în lume.

România este o piaţa importantă pentru Inditex, unde spaniolii fac afaceri anuale de peste 2,2 mld. lei cu o reţea de 138 de unităţi la final de 2022.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO