Retail&Agrobusiness

Mihai Toader, Auchan România: Pe anumite categorii, mărcile private câştigă teren în această perioadă complicată. Mărcile private sunt deja o pepinieră pentru viitoarele branduri emblematice

ZF Branduri româneşti 2023

Mihai Toader, Auchan România: Pe anumite categorii,...

Autor: Ramona Cornea

17.10.2023, 13:11 186

Pe anumite categorii, mărcile private câştigă teren în această perioadă complicată, susţine Mihai Toader, business unit director în cadrul Auchan România, care adaugă că mărcile private sunt deja o pepinieră pentru viitoarele branduri emblematice

„Pe anumite categorii, mărcile private câştigă teren în această perioadă complicată, ceea ce este cumva normal. Mă bucur că consumatorii au înţeles că mărcile private nu sunt cum erau acum 20 de ani, adică cu probleme sau făcute doar ca să fie, am văzut lucrul acesta şi recent, în anumite studii pe care le-am făcut. Am văzut clienţi care aleg mărcile private nu doar din perspectiva preţului, ci şi din cea a calităţii. (...) Există o competiţie între producători şi brandurile private, dar mărcile private sunt deja o pepinieră pentru viitoarele branduri emblematice şi o pârghie pentru ca producătorii respectivi să se dezvolte”, a spus Mihai Toader în cadrul conferinţei ZF Branduri româneşti 2023: Mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză.

Ce a mai declarat Mihai Toader în cadrul conferinţei ZF:

♦ Pasiunea şi primul reflex ale clientului sunt cele două componente care fac un brand să fie emblematic.

♦ Noi am început „La masă în România” acum doi ani, deci suntem încă cumva la început, suntem tineri pe subiectul acesta. Nu facem din asta un lucru de viteză. Scopul nostru nu este să bifăm încă un brand de ţară într-o marcă privată, ci ca articolele pe care le dezvoltăm să fie dezvoltate cu ceea ce propune acest brand: să răspundă nevoii consumatorului de a mânca româneşte şi la un preţ accesibil.

♦ În partea de „La masă în România” nu dorim să creăm o dependenţă a producătorului de noi, asta este foarte important. Acolo avem parteneriate cu producători mici, cu tineri mai degrabă, la început de drum, îi încurajăm să-şi dezvolte brandurile lor, să-şi dezvolte afacerea şi să meargă mai departe. Doar în felul acesta putem să creştem cu toţii, nu doar prin a avea nişte exclusivităţi şi prin a ţine producătorii captivi.

♦ Există o competiţie între producători şi branduri private, dar mărcile private sunt deja o pepinieră pentru viitoarele branduri emblematice şi o pârghie pentru ca producătorii respectivi să se dezvolte.

♦ E loc de nume româneşti. Avem nevoie de multe produse din România, în zona de carne nu găsim, avem un deficit major. Sper să se întâmple ceva pentru că este foarte greu să găsim. Indiferent de cât de mult ne dorim să cumpărăm din România, nu ne iese pentru că nu avem de unde, nu există cantităţi suficiente. La fel şi pe partea de peşte..

♦ Avem foarte mare nevoie de produse româneşti, mai mult decât oricând, mai ales în acest context în care ne costă să importăm, nu este pe placul consumatorului ce importăm şi nu este ceea ce ne dorim. Important este să lăsăm la noi în ţară tot ceea ce trebuie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO