Retail&Agrobusiness

Un pariu imens pe creşterea consumului din România. Reţeaua Profi anunţă că peste cinci ani vrea să aibă peste 2.500 de supermarketuri, faţă de 1.000 acum: Mergem înainte cu toate cele trei formate în acelaşi ritm

Daniel Cîrstea conduce operaţiunile locale ale Profi de mai bine de patru ani, anterior fiind directorul operaţional al reţelei.

Daniel Cîrstea conduce operaţiunile locale ale Profi de mai bine de patru ani, anterior fiind directorul operaţional al reţelei.

Autor: Cristina Roşca

21.05.2019, 00:08 5816
♦ Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a obţinut anul trecut afaceri de aproape 6 mld. lei, după o creştere de 25% ♦ În 2018 compania a deschis peste 230 de magazine şi vrea ca în acest an să accelereze la 250 de unităţi noi ♦ Profi a postat prima pierdere netă anul trecut, de 90 mil. lei.

Retailerul Profi a ajuns la 1.005 ma­gazine în circa 500 de lo­calităţi din România, fiind pri­ma companie din retailul a­u­toh­­ton care depăşeşte acest prag. Planurile companiei nu se opresc însă aici.

„La finalul lui 2018 aveam 923 de magazine, iar acum avem 1.005 unităţi. Conti­nuăm expansiunea într-un ritm ac­ce­lerat, astfel că dacă anul trecut am deschis 235 de magazine, vrem ca în 2019 să inau­gurăm peste 250 de supermarketuri şi ma­gazine de proximitate“, spune Daniel Cîrs­tea, executivul român care conduce ope­raţiunile locale ale Profi de mai bine de patru ani, anterior fiind directorul opera­ţional al reţelei. Profi are trei formate în România — Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural). Spre deosebire de alţi retaileri, care au ales să meargă cu magazine în special în oraşele mari, unde salariul mediu este pe măsură, iar rata şomajului este mai mică, Profi a preferat să acopere uniform toată ţara. Mai mult, a mers şi în localităţi de doar câteva mii de locuitori sau în zona rurală unde se „bate“ doar cu comercianţi tradiţio­nali.

„Mergem înainte cu toate cele trei for­mate în acelaşi ritm. De altfel, în totalul nu­mărului de magazine, fiecare are un număr aproximativ egal, cu City pe prima poziţie totuşi. Această situaţie poate fi explicată prin faptul că acest format este mai mic ca suprafaţă, astfel că magazinele se deschid mai repede, oferta de spaţii fiind mai mare.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO