Businessul Interstar Chim, companie care realizează şi distribuie pe piaţa locală produse de curăţenie sub branduri precum Biocarpet sau Rivex, ar putea reveni pe creştere în acest an după o scădere uşoară în 2014. Avansul cifrei de afaceri, estimat la 10% în 2015, se datorează unui apetit mai mare de consum pentru astfel de produse, apetit susţinut şi de reducerea TVA la alimente la 1 iunie de la 24% la 9%.
„Noi vindem produse de curăţenie (sub branduri precum Rivex, Peak, Igienol, Biocarpet), detergent (Evrica), insecticide (Aroxol), înălbitori (Snow). La prima vedere reducerea TVA la alimente nu părea să ne influenţeze. Totuşi, scăzând TVA-ul la alimente, diferenţa de bani care a rămas în buzunarul cumpărătorilor s-a îndreptat către alte produse. Astfel, au beneficiat şi produsele noastre de un consum mai mare. Cred că în a doua jumătate a anului se va vedea şi mai puternic creşterea consumului având în vedere scăderea TVA la alimente”, spune Kostas Fidanakis (50 de ani), directorul comercial al InterstarChim. Grecul lucrează pentru companie încă din 1995, primul an de activitate a producătorului şi distribuitorului pe piaţa locală. După primele şapte luni consumul are un avans de 5,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2014.