Peste 150 de produse diferite realizate de companii româneşti ajung pe rafturile magazinelor IKEA din întreaga lume. România se află pe locul 8 în topul celor mai importante ţări furnizoare pentru retailerul suedez.
Valoarea produselor „made in România“ din magazinul IKEA din zona Băneasa din Capitală este de 0,7% pe an, echivalentul a 3,4 mil. euro, ceea ce înseamnă că cea mai mare parte a produselor achiziţionate în principal de la antreprenori au ca destinaţie magazinele din străinătate ale retailerului suedez, potrivit datelor oferite ZF de Henrik Elm, global purchase development manager al IKEA. Ca număr ponderea produselor care rămân în România este şi mai mică, de circa 0,5%.
„România este o ţară importantă pentru noi, avem mulţi furnizori foarte buni aici. Aramis din Baia Mare, Aviva din Sighetul Marmaţiei sau Apulum din Alba Iulia se numără printre cei mai buni furnizori la nivel global pe care IKEA îi are în prezent“, a declarat Henrik Elm. Este prima dată când un executiv al IKEA face public numele furnizorilor din România, până acum existând doar informaţii neoficiale.
Elm spune că îi cunoaşte destul de bine pe antreprenorii români furnizori ai IKEA, în condiţiile în care el a fost cel care a pus bazele parteneriatului grupului suedez cu aceştia din postura de manager de achiziţii în România, Bulgaria, Turcia şi Ucraina al IKEA în perioada 1999-2003, adică înainte ca magazinul din România să se deschidă. Elm cumpăra la acea vreme produse din România pentru magazinele din străinătate ale grupului suedez.
IKEA cumpăra mobilă şi decoraţiuni de la circa 20 de producători locali, valoarea totală a produselor achiziţionate în anul financiar septembrie 2014 - august 2015 fiind de 489 milioane de euro, adică puţin peste 3% din tot ce cumpără IKEA la nivel global. Cu această valoare România s-a poziţionat pe locul 8 în topul celor mai importante ţări furnizoare pentru retailerul suedez. Ţările aflate în top trei pentru producţia IKEA sunt China cu 25%, Polonia cu 19% şi Italia cu 8%.
„România creşte mai rapid decât media. Antreprenorii cu care lucrăm aici sunt determinaţi să crească, să inoveze. Dacă vor continua să lucreze aşa, cu siguranţă parteneriatul cu ei va deveni mai puternic, iar volumul achiziţiilor va avansa“, a precizat Henrik Elm.