Retail&Agrobusiness

Vlad Moraru, cofondator al magazinului online Travs.ro: Am ieşit cu produse Travs pe piaţa internaţională, în Ungaria şi Bulgaria, iar anul acesta urmează să ne listăm şi într-un retailer cu articole sportive din ţară

Vlad Moraru, cofondator al magazinului online Travs.ro:...

Autor: Alexandra Matei

10.10.2022, 15:51 354

Magazinul online a eliminat anumite categorii de produse şi a rămas cu cele care se vând cel mai bine şi anume cănile şi termosurile.

În ultimul an, investiţiile în proiectul Travs.ro s-au ridicat la circa 16.000 de euro.

Extinderea internaţională a avut loc prin intermediul platformei eMag. 

Travs.ro, un magazin online cu accesorii de călătorie deschis anul trecut de Andreea şi Vlad Moraru, doi antreprenori din Cluj-Napoca, a ieşit pe piaţa internaţională cu produsele sale anul acesta. Cănile emailate şi termosurile, produsele pe care s-a specializat magazinul, au ajuns pe pieţe precum Ungaria şi Bulgaria, prin intermediul platformei eMag.

Anul acesta, menţionează Vlad Moraru, produsele Travs vor ajunge şi într-un retailer cu articole sportive din ţară.

„Am pornit cu pixuri şi agende, dar şi alte produse pe care între timp le-am scos. Am rămas doar cu produse de uz zilnic, cum ar fi termosuri şi căni. Am eliminat nişte categorii şi ne-am specializat pe această direcţie. Avem căni emailate, căni pentru munte şi termosuri. Practic, sunt produse care ne ajută mai ales atunci când plecăm în drumeţii. Anul trecut am semnat şi cu eMag, astfel că am listat produsele şi acolo. Extinderea internaţională, în Ungaria şi Bulgaria, a venit prin intermediul platformei eMag. Anul acesta vrem să ajungem cu o parte dintre produse şi într-un retailer cu articole sportive din ţară şi suntem deja în discuţii pentru acest pas”, a spus pentru ZF Vlad Moraru, cofondator al Travs.ro

Până vara trecută, produsele se vindeau doar pe Travs.ro, însă ulterior ele au fost listate şi într-o cafenea de specialitate din Cluj. Acum, adaugă antreprenorul, businessul este în căutare de alţi parteneri în oraşe mari ca Timişoara, Bucureşti, Iaşi, Braşov sau Sibiu, în vederea listării produselor şi în alte unităţi de tip coffee shop.

Tot în 2022, Travs.ro a semnat un parteneriat şi cu Decathlon Marketplace, iar în prezent 14 produse din portofoliul Travs se găsesc şi pe site-ul Decathlon.

„Cel mai bine vindem în online. Ponderea cea mai mare o are site-ul nostru, după care eMag România”, a subliniat Vlad Moraru.

Extinderea internaţională, mai spune acesta, ar putea continua, însă momentan businessul face paşi mici, dar siguri în această direcţie. Ungaria şi Bulgaria sunt pieţele prin intermediul cărora testează genul acesta de extindere, după care, afirmă el, se vor gândi la expansiunea în alte ţări.

În ultimul an, mai adaugă Vlad Moraru, investiţiile în proiectul Travs.ro au mers către site şi promovare, dar şi către o soluţie de fulfillment, prin care toate stocurile şi comenzile sunt gestionate de către un depozit extern.

„Până acum, am mai investit circa 16.000 de euro în tot ce înseamnă proiectul Travs”, a precizat cofondatorul.

Cele mai mari provocări din ultima perioadă au venit din zona de transport, întrucât timpii de livrare au crescut. În plus, businessul este afectat şi de creşterile din zona de schimb valutar.

Preţul produselor Travs a crescut cu doar 5-10% în această perioadă. Astăzi, cel mai ieftin produs este o cană emailată, care costă 48 de lei, iar cel mai scump este termosul smart, care, de altfel, este şi cel mai vândut produs şi are un preţ sub 100 de lei.

În 2021, businessul pornit de la zero de soţii Andreea şi Vlad Moraru a ajuns la afaceri de 11.500 de euro. În primele nouă luni din acest an, Travs.ro a generat o cifră de afaceri de 35.000 de euro. „Ne dorim să depăşim 50.000 de euro cifră de afaceri anul acesta”, a mai spus Vlad Moraru.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO