Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2024. Geanina Ungureanu, CPI Romania: România este privită foarte bine de investitori, este o ţară a tuturor oportunităţilor

ZF Retail Summit 2024

ZF Retail Summit 2024. Geanina Ungureanu, CPI Romania:...

Autor: Ramona Cornea

14.05.2024, 18:54 88
România este privită foarte bine de investitorii străini pentru că vine cu multe oportunităţi şi pentru că are un atu datorită poziţionării sale geopolitice, o poziţionare care i-a făcut pe români să se poată adapta foarte repede la orice, susţine Geanina Ungureanu, head of retail, CPI Romania. 
 
„România este privită foarte bine de investitori, este o ţară a tuturor oportunităţilor. Eu reprezint o companie care este din afara ţării, din Cehia, iar acest lucru se vede din ce în ce mai mult atât din perspectiva investitorilor de real estate, dar şi din perspectiva celor din retail. Mie mi se pare că România este o ţară cu foarte multe oportunităţi pentru cei din afară, atât din Vest, cât şi din Asia. Cred că un avantaj foarte mare este că ne aflăm într-o congruenţă a tuturor părţilor, avem o poziţionarea geopolitică ce ne-a făcut foarte adaptabili. Ne-am adaptat foarte repede şi acest lucru s-a dus în toate industriile, deci şi în retail şi în real estate”, a spus ea în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2024.
 
Ce a mai declarat Geanina Ungureanu în cadrul evenimentului ZF: 
 
♦ Consumatorul român este diferit faţă de cel din Cehia sau din Polonia, nu este atât de sportiv sau este sportiv sau fashionably sportiv, adică trebuie să se vadă un brand mai deosebit, un design mai interesant. Stilurile noastre sunt mult mai mult în direcţia italienească, latină. 
 
♦ Când vin în România, brandurile din Cehia, Polonia, estul Europei şi centrul Europei observă lucrul acesta şi încearcă să se adapteze. Suntem un public care are foarte multe pretenţii, îşi doreşte foarte mult de la mall-uril, branduri, experienţa din magazine. 
 
Consumatorului român îi place partea aceasta de multibrand, department store. Sunt două trenduri: este foarte atent la preţ şi aici se dezvoltă aceşti retaileri care sunt pe nişte concepte mari şi care intră în România şi oferă această oportunitate de super ofertă şi preţ foarte bun. Pe de altă parte sunt department store-urile, care se situează un pic mai sus şi care oferă aceste branduri medii şi premium. Atunci există acest echilibru, acest lucru încercăm să-l facem şi noi în mall-uri, să facem acest echilibru.   
 
♦ Cifrele de anul trecut şi de anul acesta ne arată că ne ducem în direcţia bună în partea de creşteri de trafic şi vânzări. 
 
♦ Eu cred că şi-a găsit fiecare locul, şi stradalul, şi mall-ul pentru că retailerii sunt în stradal nu sunt foarte mult în mall-uri, ei s-au specializat. Dacă un retailer este şi în mall, şi în stradal, el trebuie să vină cu concepte adaptate, ajustate, nu te duci cu acelaşi concept din stradal în mall. S-au conturat nişte zone, se încearcă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO