Companii

Retailerul cu cele mai mari investiţii realizate în criză aduce 80 mil. euro în al doilea centru de distribuţie

Retailerul cu cele mai mari investiţii realizate în criză aduce 80 mil. euro în al doilea centru de distribuţie
17.08.2010, 23:55 436

Noul centru logistic al Kaufland, retailerul cu cele mai mariinvestiţii realizate în criză, ar putea crea 180 de locuri de muncăîn cadrul companiei germane, potrivit estimărilor autorităţilorlocale.

Depozitul se construieşte pe un teren de 40 de hectare dincomuna Mihai Viteazu din Cluj şi ar putea susţine extindereareţelei după 2011. "Investiţiile în centrul de distribuţie sunt decirca 80 mil. euro", a declarat Gligor Sasu, viceprimarul comuneiMihai Viteazu.

Reprezentanţii Kaufland nu au confirmat informaţiile până laînchiderea ediţiei.

Acesta este al doilea centru de distribuţie al retailerului,după cel din Ploieşti care a fost inaugurat în urmă cu cinci ani,odată cu primele deschideri de magazine Kaufland din România.

Reţeaua numără în prezent 53 de unităţi şi are cel mai marebuget de expansiune din retail în 2010, estimat la peste 100 demilioane de euro.

Dan Adamescu, printre primii parteneri locali aigermanilor

"Din 2004 colaborăm cu reţeaua Kaufland. Am lucrat şi laconstrucţia unor magazine şi a depozitului central al retaileruluidin Ploieşti care s-a ridicat în patru faze, ultima din acesteafiind finalizată în aprilie 2010. În comuna Mihai Viteazu, noi vomridica un depozit de 50.000 de metri pătraţi care este prima etapăde dezvoltare a acestui proiect", a spus Mirela Gotescu, Marketing& Business Development Manager la Baumeister.

La un eveniment organizat ieri de retailerul german, care amarcat punerea pietrei de temelie a noului centru regional dedistribuţie, reprezentanţii Kaufland au anunţat investiţii de 30mil. euro în prima fază a proiectului. Ei au precizat anterior căproiectul va fi finalizat complet în 2015. Pe şantier sunt acumpeste 100 de oameni, iar lucrările de construcţie au început ieri,a mai precizat managerul Baumeister.

100 de unităţi - noua ţintă de expansiune?

Planuliniţial al Kaufland, anunţat în 2005 în momentul lansării pe piaţăa primelor hipermarketuri, prevedea dezvoltarea reţelei până la unnumăr de 50 de unităţi. Ţinta a fost atinsă în acest an, însăţinând cont că din 2011 retailerul va avea două centre dedistribuţie la nivel local, este posibil ca noua ţintă deexpansiune să fie de 100 de magazine.

Doar în primul semestru din acest an operatorul şi-a extinsreţeaua cu 8 locaţii în afara Bucureştiului prin investiţiiestimate la aproximativ 70 mil. euro, iar ritmul recrutărilor aratăcă expansiunea pe 2010 va continua cu cel puţin 5-6 unităţi noi înS2.

Germanii au mers în criză pe o strategie de expansiune diferităde cea a competitorilor săi, care au redus ritmul deschiderilor demagazine de la începutul lui 2009.

Una dintre explicaţiile ofensivei agresive a Kaufland peexpansiune ar putea fi creşterea cotei de piaţă a magazinelor cupolitică de discount în retailul local, pe fondul scăderii puteriide cumpărare a românilor. De partea cealaltă, francezii de laCarrefour au redus dramatic numărul inaugurărilor de hipermarketuriîn România din cauza unei politici foarte prudente de expansiune lanivel de grup.

Retailerul a deschis anul trecut două hipermarketuri şi a închiso unitate a reţelei din oraşul Brăila, după ce cu doar un anînainte îşi dubla numărul de locaţii şi anunţa planuri de extinderecu 7 magazine noi pe an până în 2012.

Carrefour este reţeaua care a adus hipermarketul în România, în2001.

Kaufland România a avut anul trecut afaceri de 872 mil. euro lanivel local, fiind al doilea mare lanţ de hipermarketuri dupăCarrefour, după valoarea vânzărilor. Rulajele au fost în creşterecu 12% faţă de 2008, iar profitul operatorului s-a majorat de 5 oriîn acest interval.

Primul hipermarket la 25.000 de locuitori

Strategia companiei germane este diferită de cea acompetitorilor săi direcţi: Kaufland este primul lanţ dehipermarketuri care atacă oraşele mici din România, cu25.000-40.000 de locuitori, în condiţiile în care competitorii săiCarrefour, Real, Auchan şi Cora ocolesc localităţile cu mai puţinde 100.000 de oameni.

Planurile de investiţii în oraşe cu un nivel de trai redusreprezintă unul dintre motivele pentru care compania a accesat douăcredite de la BERD (Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare)în perioada 2007-2009, cu o valoare totală de 250 mil. euro.

La nivel local, resursele atrase de la instituţia de credit în2009 (150 mil. euro) vor permite reţelei Kaufland să deschidăhipermarketuri de 3.000-4.000 de metri pătraţi în 20 de oraşe micicu putere de cumpărare redusă, potrivit datelor de la BERD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO