• Leu / EUR4.7619
  • Leu / GBP5.4653
  • Leu / USD4.1988
Companii

Retailerul cu cele mai mari investiţii realizate în criză aduce 80 mil. euro în al doilea centru de distribuţie

Secțiune susținută de Medlife Logo
Retailerul cu cele mai mari investiţii realizate în criză aduce 80 mil. euro în al doilea centru de distribuţie

Noul centru logistic al Kaufland, retailerul cu cele mai mari investiţii realizate în criză, ar putea crea 180 de locuri de muncă în cadrul companiei germane, potrivit estimărilor autorităţilor locale.

Depozitul se construieşte pe un teren de 40 de hectare din comuna Mihai Viteazu din Cluj şi ar putea susţine extinderea reţelei după 2011. "Investiţiile în centrul de distribuţie sunt de circa 80 mil. euro", a declarat Gligor Sasu, viceprimarul comunei Mihai Viteazu.

Reprezentanţii Kaufland nu au confirmat informaţiile până la închiderea ediţiei.

Acesta este al doilea centru de distribuţie al retailerului, după cel din Ploieşti care a fost inaugurat în urmă cu cinci ani, odată cu primele deschideri de magazine Kaufland din România.

Reţeaua numără în prezent 53 de unităţi şi are cel mai mare buget de expansiune din retail în 2010, estimat la peste 100 de milioane de euro.

Dan Adamescu, printre primii parteneri locali ai germanilor

"Din 2004 colaborăm cu reţeaua Kaufland. Am lucrat şi la construcţia unor magazine şi a depozitului central al retailerului din Ploieşti care s-a ridicat în patru faze, ultima din acestea fiind finalizată în aprilie 2010. În comuna Mihai Viteazu, noi vom ridica un depozit de 50.000 de metri pătraţi care este prima etapă de dezvoltare a acestui proiect", a spus Mirela Gotescu, Marketing & Business Development Manager la Baumeister.

La un eveniment organizat ieri de retailerul german, care a marcat punerea pietrei de temelie a noului centru regional de distribuţie, reprezentanţii Kaufland au anunţat investiţii de 30 mil. euro în prima fază a proiectului. Ei au precizat anterior că proiectul va fi finalizat complet în 2015. Pe şantier sunt acum peste 100 de oameni, iar lucrările de construcţie au început ieri, a mai precizat managerul Baumeister.

100 de unităţi - noua ţintă de expansiune?

Planul iniţial al Kaufland, anunţat în 2005 în momentul lansării pe piaţă a primelor hipermarketuri, prevedea dezvoltarea reţelei până la un număr de 50 de unităţi. Ţinta a fost atinsă în acest an, însă ţinând cont că din 2011 retailerul va avea două centre de distribuţie la nivel local, este posibil ca noua ţintă de expansiune să fie de 100 de magazine.

Doar în primul semestru din acest an operatorul şi-a extins reţeaua cu 8 locaţii în afara Bucureştiului prin investiţii estimate la aproximativ 70 mil. euro, iar ritmul recrutărilor arată că expansiunea pe 2010 va continua cu cel puţin 5-6 unităţi noi în S2.

Germanii au mers în criză pe o strategie de expansiune diferită de cea a competitorilor săi, care au redus ritmul deschiderilor de magazine de la începutul lui 2009.

Una dintre explicaţiile ofensivei agresive a Kaufland pe expansiune ar putea fi creşterea cotei de piaţă a magazinelor cu politică de discount în retailul local, pe fondul scăderii puterii de cumpărare a românilor. De partea cealaltă, francezii de la Carrefour au redus dramatic numărul inaugurărilor de hipermarketuri în România din cauza unei politici foarte prudente de expansiune la nivel de grup.

Retailerul a deschis anul trecut două hipermarketuri şi a închis o unitate a reţelei din oraşul Brăila, după ce cu doar un an înainte îşi dubla numărul de locaţii şi anunţa planuri de extindere cu 7 magazine noi pe an până în 2012.

Carrefour este reţeaua care a adus hipermarketul în România, în 2001.

Kaufland România a avut anul trecut afaceri de 872 mil. euro la nivel local, fiind al doilea mare lanţ de hipermarketuri după Carrefour, după valoarea vânzărilor. Rulajele au fost în creştere cu 12% faţă de 2008, iar profitul operatorului s-a majorat de 5 ori în acest interval.

Primul hipermarket la 25.000 de locuitori

Strategia companiei germane este diferită de cea a competitorilor săi direcţi: Kaufland este primul lanţ de hipermarketuri care atacă oraşele mici din România, cu 25.000-40.000 de locuitori, în condiţiile în care competitorii săi Carrefour, Real, Auchan şi Cora ocolesc localităţile cu mai puţin de 100.000 de oameni.

Planurile de investiţii în oraşe cu un nivel de trai redus reprezintă unul dintre motivele pentru care compania a accesat două credite de la BERD (Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare) în perioada 2007-2009, cu o valoare totală de 250 mil. euro.

La nivel local, resursele atrase de la instituţia de credit în 2009 (150 mil. euro) vor permite reţelei Kaufland să deschidă hipermarketuri de 3.000-4.000 de metri pătraţi în 20 de oraşe mici cu putere de cumpărare redusă, potrivit datelor de la BERD.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Etichete: Kaufland, Lidl

Principalele valute BNR - joi, 13:35
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1262
Ieri: 4.7559
Azi: 4.1988
Diferență: 0,1121
Ieri: 4.1941
Azi: 5.4653
Diferență: -0,2591
Ieri: 5.4795
Azi: 4.1953
Diferență: 0,2054
Ieri: 4.1867