Companii
Retailul alimentar ar putea depăşi 140 mld.lei în 2021, de la circa 130 mld.lei anul trecut. Keysfin: Mizăm pe revenirea la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%
Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit unei analize KeysFin.
Creşterea se datorează atât proviziilor făcute de populaţie la începutul pandemiei, cât şi trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creşterii pieţei de e-commerce, de 30% în 2020.
Cu toate acestea, în 2021, analiştii se aşteaptă la o revenire la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.
„Pofta nu vine doar mâncând, ci, în cazul de faţă, a venit din cauza temerilor legate de necunoscut, aşa cum s-a întâmplat la nivel mondial în martie 2020. În prima fază, românii şi-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online. Retailerii locali au ţinut pasul cu aceste trenduri ale pieţei, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020. Mizăm pe revenirea la o creştere mai moderată a industriei, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin.
Industria de retail alimentar număra peste 228.000 de angajaţi în 2019, cel mai mare angajatori fiind Profi Rom Food, cu 16.300 (după un avans de aproape 20% în 2019).
Raportat la venituri, Kaufland rămâne liderul pieţei de retail alimentar, cu o cifră de afaceri de 11,9 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de peste 10% în 2019. Compania germană este şi cel mai profitabil jucător din piaţă, înregistrând un profit net de 847,7 milioane de lei, respectiv 19,7% din total.
Clasamentul ste completat de Lidl Discount, cu afaceri de 9,8 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de 8,3%, şi de Carrefour România, cu 8,2 miliarde si 6,9% din total. Pe următoarele locuri se situează Profi Rom Food (6,2%) şi Mega Image (5,6%).
Cele mai mari 10 companii din retail-ul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de aproape 65 de miliarde de lei, generând peste 55% din cifra de afaceri totală a industriei în 2019.
Profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creştere de 13% în 2019, la aproape 4,3 miliarde de lei.
Primii 5 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei, ceea ce a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătăţit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 3,6 miliarde de lei înregistrate la nivelul lui 2019.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane ÅŸi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion