Cele zece reţele de comerţ modern au terminat anul trecut cu o cifră de afaceri cumulată de 48,6 mld. lei şi un profit net total de sub 1,4 mld. lei, ceea ce înseamnă că marja a fost de doar 2,9%. De altfel, în comerţul modern marja de profit a fost întotdeauna mică, jucătorii cei mai mulţi păstrând relativ constant un nivel de 2-3%. Comerţul alimentar este unul dintre domeniile cu marje mici, prin comparaţie în modă acestea sar de 10%, ajungând uneori înspre 15%.
În cazul lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri însă, la produsele de volum, cum sunt lactatele sau produsele din carne, există o luptă acerbă de preţ, astfel că marjele sunt practic inexistente. Retailerii câştigă din alte categorii de produse care completează portofoliul. Totuşi, produsele de bază sunt cele care au cea mai mare contribuţie în vânzări.
„Retailerii au într-adevăr vânzări foarte mari, dar marja de profit este foarte mică, între 2,5% şi 5%. Vindem mult cu preţuri mici. Acesta este secretul”, afirma Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, în cadrul unei conferinţe organizate recent de ZF. Ea mai spunea că preţul este important pentru consumatorul care vrea să poată cumpăra cât mai mult cu aceiaşi bani. Dintre cele zece reţele de comerţ modern una singură a reuşit să obţină o marjă de peste 5%, în timp ce alte două au fost pe pierderi. Cora a reuşit însă să îşi reducă pierderile de la aproape 40 mil. lei la aproape 6 mil. lei, în timp ce businessul a rămas relativ constant. A doua reţea pe pierderi a fost Auchan, care a revenit pe minus după ce în 2015 reuşise să posteze primul său profit net după mai mulţi ani.