Daimler a ales Polonia, şi nu România, pentru construcţia unei noi fabrici de motoare, investiţie de 500 mil. euro şi 1.500 de noi locuri de muncă. Anunţul are loc la o săptămână de când grupul german a anunţat o altă investiţie de 600 mil. euro la uzina din Ungaria, pierdută de asemenea de România. Pe piaţa locală Daimler a inaugurat luna trecută investiţia de 300 mil. euro de la Sebeş în fabrica de cutii de viteze, însă nu a anunţat niciuna nouă.
„După investiţia în uzina Mercedes-Benz care s-a dus la Kecskemet, construcţia fabricii de motoare în Polonia este al doilea eşec al strategiei autorităţilor române cu privire la atragerea unui producător german în ţară“, a spus Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). El spune că decizia de a merge în Polonia a fost determinată de trei factori principali, printre care infrastructura, lipsa argumentelor concrete din partea guvernului şi lipsa unei decizii, timp de cinci ani de zile, cu privire la învăţământul profesional.
La solicitarea ZF, oficialii Ministerului Economiei au declarat că „partea română şi-a arătat deschis şi transparent dorinţa de a dezvolta concret, în continuare, colaborarea cu Daimler, folosind instrumente precum ajutor de stat, facilitarea negocierilor cu comunităţile locale, facilităţi pentru personalul angajat“.