Companii

„România are nevoie mare de infrastructură, dar şi de construcţii în zona publică şi privată“

„România are nevoie mare de infrastructură, dar şi...

Autor: Andreea Neferu

23.01.2015, 00:04 930

Viessmann România, subsidiara locală a companiei germane cu acelaşi nume şi care activează pe piaţa centralelor termice, a încheiat anul 2014 cu o cifră de afaceri în  „creştere cu câteva procente“ faţă de anul precedent, când a înregistrat vânzări de 27 de milioane de euro.

„După o relativă stabilizare în 2012, piaţa de centrale ter­mi­ce a crescut uşor (anul trecut – n.red.)“, a spus Olimpiu Achim, director general al Viessmann România. El nu a pre­ci­zat cum estimează că va evolua rulajul companiei anul acesta.

Compania a vândut anul trecut peste 20.000 de centrale pe gaz pentru uz casnic în România, precum şi 3.000 de cazane pe combustibil solid (centrale pe lemn sau peleţi). De ase­menea, compania mai acti­vează şi în domeniul colecto­rilor solari, vânzările de astfel de produse în 2014 acoperind peste 1.000 de case. Un sector în care Viessmann a intrat mai recent în România, în 2012, este cel al aparatelor de aer con­di­ţionat, reprezentantul companiei susţinând că vânzările de astfel de produse au depăşit 1.000 de unităţi anul trecut.

Produsele Viessmann comercializate pe piaţa locală sunt aduse preponderent de la fabricile grupului din Germania, dar şi de la alte unităţi de producţie Viessmann din Europa.

„Piaţa de centrale termice se va schimba radical în ur­mă­torii ani deoarece din luna septembrie 2015 va intra în vi­goare normativul european cu privire la eficienţa energetică a echi­pamentelor de încălzire. Acest aspect va avea ca efect orien­tarea către cazanele în condensaţie cu randament ri­dicat, în detrimentul celor convenţionale, care acum încă do­mină autoritar piaţa din România“, afirmă Achim. În cazul cen­tralelor sau al cazanelor în condensaţie, vaporii con­den­sează în schimbătorul de căldură special proiectat, eliberând căl­du­ra latentă care este recuperată, astfel că se ajunge la un con­sum de gaz cu până la 35% mai mic, potrivit informaţiilor ZF.

Vânzările de centrale termice sunt legate de evoluţia pieţei construcţiilor, un sector care pe timp de criză a cunoscut un puternic declin. „Totul începe cu stimularea acestui sector important de către stat, mai ales că România are nevoie mare de infrastructură, dar şi construcţii în zona publică şi privată“.

Viessmann, care are în prezent 60 de angajaţi în România, a intrat pe piaţa locală în 1998.  Alţi jucători importanţi pe segmentul de centrale termice sunt Robert Bosch, Ariston, Immergas,  Köber şi Vaillant.