Companii

Românii, îndrăgostiţi de mâncarea mexicană. Cu două unităţi, Taco Bell a vândut în trei luni de 3 milioane lei, cât alţii într-un an

Românii, îndrăgostiţi de mâncarea mexicană. Cu...

Autor: Cristina Roşca

28.02.2018, 00:07 3316

Brandul american de fast-food Taco Bell, venit pe pia­ţa locală în sistem de franciză, a obţinut vânzări de aproape 3 mil. lei în cele trei luni de prezentă în România în 2017.

Prin comparaţie, un restaurant normal are într-un an vânzări similare, potrivit datelor din piaţă. Totuşi, vânzările Taco Bell sunt justificate de promovarea intensă de dinainte de deschidere, de faptul că brandul era deja cunoscut local şi de poziţionarea în spaţii cu trafic.

Vânzările de 3 mil. lei sunt aferente celor două unităţi operate local, una în centrul comercial Băneasa Shopping City deschisă în octombrie 2017 şi o alta în Mega Mall inaugurată la jumătatea lunii noiembrie.

Brandul este adus local de Sphera Franchise, cea care deţine franciza locală a brandului american.

În portofoliul Sphera se mai găsesc şi alte francize, precum cea a KFC în România, Republica Moldova şi nord-estul Italiei, Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery în România.

La nivelul întregului grup, cifra de afaceri a fost de 618 mil. lei, cu 20% mai mare decât în 2016. Cea mai mare contribuţie la totalul businessului a avut-o KFC România.

Taco Bell se bate pe piaţa restaurantelor de tip fast-food cu McDonald’s, KFC şi Subway. Cele trei con­tro­lează circa jumătate din toată piaţa locală de profil eva­luată la 2 mld. euro, conform datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO