Companii

Românii lasă aproape 4 miliarde de lei pe an în cafenele şi baruri

Românii lasă aproape 4 miliarde de lei pe an în cafenele şi baruri

Autor: Cristina Roşca

17.07.2017, 00:07 869

Starbucks este lider, cu afaceri de 76 mil. lei în 2016, în creştere cu 40% faţă de anul anterior.

Brandul american Starbucks a terminat anul trecut cu afaceri de 76,5 mil. lei în România, marcând o creştere de aproape 40% faţă de anul anterior. Lanţul cuprinde aproape 30 de unităţi şi are o cotă de 2% pe piaţa locală a barurilor şi cafenelelor, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. „Grupul Amrest (care deţine franciza Starbucks în România - n.red.) a fost liderul pieţei de cafenele şi baruri din România în 2016, cu o cotă de piaţă în valoare de 2%. Popularitatea brandului în rândul consumatorilor de toate vârstele şi expansiunea bran­dului în oraşele mari din ţară au contribuit la consolidarea aces­tei poziţii“, spun analiştii Euro­monitor. În România, brandul american de cafenele este prezent de circa un deceniu, fiind deţinut de-a lungul timpului de mai mulţi acţionari. Începând cu primă­vara anului 2015 franciza Starbucks în România şi Bulgaria se află în portofoliul gru­pului polonez Amrest. Starbucks este liderul pieţei din România de mai mulţi ani, însă odată cu expansiunea rapidă îşi creşte şi cota de piaţă. Piaţa cafenelelor şi ba­rurilor din România este unul dintre cele mai fragmentate sectoare din eco­nomie. „Piaţa de cafenele şi ba­ruri este aşteptată să crească în ur­mătorii ani. Creşterea PIB-ului se va re­flecta în portofelul consuma­torilor atât dato­rită creşterii salariului mi­nim, cât şi a celui mediu“, potrivit Euro­mo­nitor.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO