Companii

Romaqua: Canicula ne-a ajutat sa intram pe piata cu brandul Aquatique fara costuri de promovare

Romaqua: Canicula ne-a ajutat sa intram pe piata cu brandul Aquatique fara costuri de promovare

Noua linie de imbuteliere a majorat capacitatea de productie a fabricii Romaqua de la Busteni cu 150%

22.10.2007, 14:39 861

Temperaturile mari din sezonul estival au jucat un rol important in evolutia vanzarilor Aquatique, brand pe care Romaqua nu l-a promovat inca, desi este nou intrat pe piata. Acesta este al treilea brand de apa minerala din portofoliul Romaqua, dupa Borsec, liderul la vanzarile pe piata locala, si Stanceni, distribuit de anul trecut la nivel national.
"Canicula a dus la o rapida penetrare a produsului in piata, precum si la obtinerea unei notorietati fara eforturi de comunicare. Proprietatile apei si temperaturile foarte ridicate au facut ca tot ce se producea sa se vanda instantaneu in perioada verii", a declarat Adrian Teslovan, directorul de marketing al Romaqua Group.
Exploatarea unui nou izvor in zona Busteni, pentru imbutelierea apei oligominerale Aquatique (cu continut redus de minerale), a permis companiei sa faca fata cererii foarte mari din perioada verii. Temperaturile extrem de ridicate inregistrate in lunile iulie-august din acest an au determinat o crestere a consumului de apa minerala cu aproximativ 50%, comparativ cu aceeasi perioada din 2005.
Romaqua a achizitionat in primele luni ale anului o linie de productie cu o capacitate de 36.000 de litri pe ora pentru imbutelierea apei plate Aquatique, a sucurilor Giusto Natura si ice tea-ului Giusto, lansat si el in acest an, in care a investit in total 12 mil. euro (incluzand anexele si o statie de tratare a apei).
Noua linie de imbuteliere a majorat capacitatea de productie a fabricii Romaqua de la Busteni cu 150%, potrivit datelor companiei.
Anul trecut, producatorul a investit aproximativ 10 mil. euro in fabricile de imbuteliere a apei detinute la Borsec si Stanceni, pentru extinderea capacitatilor de productie.
In localitatea Stanceni, unde se afla a doua sursa de apa exploatata de companie, Romaqua a finalizat in 2006 constructia unei unitati de productie noi.
Potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), Romaqua a imbuteliat anul trecut 230 mil. litri de apa minerala, fiind cel mai mare imbuteliator de pe piata locala, cu o cota de piata de peste 20%. El concureaza cu jucatori precum Coca-Cola HBC Romania, European Drinks, Pepsi Americas Romania, Perla Harghitei sau Apemin Tusnad, pe o piata a bauturilor racoritoare (inclusiv apa minerala) estimata la un miliard de euro in acest an.
Borsec, principalul brand al grupului Romaqua, se numara si printre produsele romanesti de pe piata soft drinks promovate la export.
"Deocamdata nu avem planuri de export cu Aquatique", au mai declarat reprezentantii Romaqua Group. Anul viitor, Romaqua are planificata finalizarea primei faze a constructiei unei fabrici de bere in judetul Alba, in urma unor investitii de 18-20 mil. euro. In 2009, capacitatea noii unitati de productie a grupului ar putea ajunge la 1 milion de hectolitri.
Romaqua Group estimeaza cresterea vanzarilor cu 30% in acest an fata de 2006, pana la peste 90 mil. euro. Grupul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 238,7 milioane de lei (67,7 milioane de euro), in crestere cu 36% fata de 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO