Companii

Romcar ramane importator si dupa 2010, dar schimba marca

Romcar ramane importator si dupa 2010, dar schimba marca
04.08.2008, 18:41 80

Romcar, companie parte a Tiriac Holding care la 1 august 2010 va ceda activitatea de import a marcii Ford catre importatorul american, va ramane un jucator pe piata de importuri auto, prin preluarea unei noi marci, potrivit unor surse din piata auto.
Printre marcile din cadrul grupului Ford care nu sunt reprezentate oficial in Romania se numara Mercury si Lincoln, comercializate pe piata nord-americana, dar si Aston Martin, care pana anul trecut era parte a Premium Automotive Group - divizia de marci premium a Ford Motor Company, din care mai face parte in prezent doar Volvo.
Potrivit declaratiilor lui Alistair Adams, director responsabil cu extinderea retelei Aston Martin, marca engleza nu este in prezent interesata de piata romaneasca, dar este "tinuta sub observatie". De asemenea, este posibil ca o marca deja existenta pe piata locala dar cu performante sub potential sa fie preluata de catre Romcar. "Este putin probabil ca Romcar sa preia o marca exclusivista precum Aston Martin. Cel mai probabil compania fie va prelua activitati de logistica in cadrul Tiriac Holding, fie va prelua importul unei marci cu potential de vanzari de cel putin cateva mii de unitati", au declarat surse din piata, care au mai subliniat ca este putin probabil ca Ford sa preia angajati din cadrul Romcar.
Contactati de ZF, reprezentantii Romcar nu au dorit sa faca niciun comentariu legat de strategia viitoare a companiei.
"Nu comentam daca Romcar va prelua importul altei marci, dar subliniem faptul ca nu-si va inceta activitatea la 1 august 2010", a declarat Gabriel Bondarenco, directorul general al Romcar.
Ford Europa a anuntat la finele saptamanii trecute ca intentioneaza sa infiinteze in Romania o Companie Nationala de Vanzari (CNV), de la 1 august 2010, care va prelua de la actualul importator, Romcar, activitatile de marketing, vanzari si service pentru vehiculele Ford.
"Infiintarea CNV in Romania reprezinta urmatorul pas logic pentru compania Ford, ca urmare a unei cresteri constante a vanzarilor la vehiculele Ford din ultimii ani si a achizitionarii fabricii de automobile de la Craiova", a anuntat compania. Ford Motor Company si Romcar vor pregati pana atunci un plan detaliat de tranzitie pentru a asigura o trecere cat mai fireasca a clientilor catre CNV.
Ford Europa are sediul in K?ln, Germania si in prezent are 21 de companii nationale de vanzari. Compania Nationala de Vanzari din Romania va deveni cea de-a 22-a. Cea mai recent infiintata CNV a fost Ford Rusia in anul 2000.
Romcar asigura, prin 130 de specialisti, importul exclusiv al marcii Ford in Romania de 16 ani.
Conform ultimelor cifre de piata, dupa prima jumatate a acestui an Ford ocupa locul al treilea in topul celor mai bine vandute marci de import, inregistrand in primul semestru o crestere a vanzarilor de 38% fata de perioada similara a anului trecut, la peste 12.000 de unitati.

Noul Ford Ka vine numai la comanda
Noua varianta a modelului Ford Ka va putea fi achizitionata numai pe baza de comanda, dupa ce autoturismul va fi lansat la Salonul Auto de la Paris, din luna octombrie, pentru Romania nefiind momentan alocate unitati. "Clientii romani vor putea cumpara noul model Ford Ka doar prin comanda, deorece lansarea oficiala pentru
Romania nu a fost inca stabilita si nici nu au fost alocate masini pentru piata romaneasca", au declarat reprezentantii Romcar. Compania mentioneaza ca principalele caracteristici ale noului model vor fi anuntate la Salonul Auto de la Paris. Noul Ford Ka va imparti aceeasi platforma tehnica, si chiar motorizarile, cu noul Fiat 500. De la lansare, in 1996, modelul Ka a fost produs in peste 1,4 milioane de exemplare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO