Companii

Sainsbury, Lego şi H&M se numără printre principalele companii care luptă împotriva schimbărilor climatice

Sainsbury, Lego şi H&M se numără printre principalele...

Autor: Dorin Oancea

21.01.2020, 12:08 81

Sainsbury, Lego şi H&M se numără printre companiile incluse pe lista A a companiilor preocupate de schimbările climatice, relatează The Guardian.

Lista este întocmită de grupul non-profit CDP care punctează companiile pe baza datelor de mediu pe care le prezintă voluntar pe platforma sa. Doar 2% din cele 8.000 de companii urmărite au fost incluse pe lista A, cu Nestlé, Unilever, BT şi Walmart printre cele 179 nominalizate. Accentul pe urgenţele climatice s-a situat sub interesul succesului în afaceri, a spus CDP, companiile de pe lista A depăşind şi competitorii de la burse cu 5,5% pe an.

De asemenea, organizaţia are şi o listă F a companiilor care nu au transmis un răspuns pentru schimbările climatice în 2019, cu Amazon şi Facebook printre cele 9.225.

Dexter Galvin, directorul la CDP, a declarat că lista A „croieşte o cale pe care ceilalţi să o urmeze”. El a spus: „Alte companii ar trebui să se uite la aceşti lideri şi să înveţe de la ei”.

„Cea mai recentă ştiinţă spune că avem nevoie de emisii globale pentru a atinge urgenţa şi să înceapă să scadă cu 7,6% pe an pentru a evita cele mai grave impacturi ale crizei climatice”, a continuat Galvin. „Companiile pot şi trebuie să devină o parte a soluţiei şi nu o parte a problemei.”

Având în vedere că performanţa financiară a companiilor de pe lista A este mai bună decât rivalii lor, Galvin spune că acest lucru dovedeşte că „acţiunile climatice sunt o afacere bună în economia de azi” şi că vor fi „afaceri esenţiale în economia de mâine”.

Companiile din listele A au obţinut un scor bun pentru că au prezentat transparent şi cuprinzător datele despre acţiunile climatice. Exemplele de bune practici includ stabilirea de obiective bazate pe ştiinţă, trecerea la energie regenerabilă şi stimularea furnizorilor pentru reducerea emisiilor acestora.

Lego, de exemplu, a fost apreciat pentru că a crescut utilizarea materialelor reciclate şi a materialelor plastice pe bază de plante; acum doi ani a început să vândă piese Lego din plastic pe bază de trestie de zahăr. Între timp, Sainsbury s-a angajat să reducă la jumătate cantitatea de ambalaje din plastic pe care le va folosi în următorii şase ani.

H&M, grupul suedez care deţine, de asemenea, mărcile & Other Stories şi Cos, îşi propune să aibă materiale 100% reciclate sau provenite durabil până în 2030.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO