Companii

Sandero a muscat din productia si din exporturile Logan in iunie

Sandero a muscat din productia si din exporturile Logan in iunie

Click pentru imaginea marita

28.07.2008, 18:57 18

Totodata, exporturile modelului Logan sedan au scazut in luna iunie la jumatate fata de luna mai, respectiv la circa 2.600 de unitati, iar cele de Logan MCV
s-au redus cu 24% la aproape 6.800 de unitati.
"Este o consecinta logica a lansarii unui model nou si trebuie sa urmarim daca Sandero va depasi previziunile. Sunt multumit de felul in care a fost primit si cred ca se va vinde mult mai mult afara decat in Romania. Deocamdata avem 6.000 de cereri pentru Sandero", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Introducerea in fabricatie a modelului Sandero a modificat si structura productiei Automobile Dacia, astfel ca realizarea a mai mult de 10.500 de unitati in luna iunie a redus la jumatate productia pentru Logan sedan si cu 30% productia pentru MCV. Logan MCV este livrat cu preponderenta pentru consumatorii vest europeni, cu o orientare mult mai puternica spre automobilele "break" fata de consumatorii romani.
"Este clar ca productia Sandero va continua sa creasca in viitorul apropiat, iar mixul de productie se poate modifica in continuare, in functie de comenzile inregistrate. Noi am configurat capacitatea maxima de productie a Sandero la 600 de unitati zilnic, din totalul de 1.300 de unitati", a spus Stroe.
Daca in partea a doua a anului Sandero va pastra o cota de 44% din totalul productiei, la fel ca in luna iunie, productia totala de Sandero ar putea trece de 80.000 de unitati, calculul fiind efectuat potrivit previziunilor companiei de a fabrica 300.000 de unitati in acest an.
In numai o luna de la lansare Sandero a fost achizitionat de mai mult de 1.600 de romani. Intrebat daca introducerea motorizarilor diesel in echiparea Sandero va aduce inca un plus la cresterea vanzarilor modelului, Stroe a apreciat ca acest lucru va fi hotarat de evolutia pretului petrolului si de comportamentul consumatorului.
"Consumatorul isi face inca calculul la achizitia automobilului si nu in functie de exploatarea lui. La un parcurs anual de peste 30.000 de km dieselul este inca rentabil. Cred ca odata ce se va stabiliza pretul petrolului consumatorul se va putea orienta mai bine", a completat Stroe.
El a mentionat ca in ciuda aprecierii pretului motorinei exista inca cerere pentru aceste motorizari, unii consumatori achizitionand din aceasta cauza modelul Logan sedan in loc de Sandero.
"Cu toata aceasta scadere pentru diesel avem cereri. In plus sunt inca persoane care prefera Logan faza 1 fata de cel nou, chiar daca acesta are elemente de design noi", a spus Stroe.
Odata cu lansarea Sandero pe piata locala, in urma cu aproximativ o luna, reprezentantii Dacia au declarat ca acest model va reprezenta in a doua jumatate a anului motorul cresterii vanzarilor, ritm estimat la 13%, ca si in prima parte a anului.
In perioada ianuarie - iunie Automobile Dacia a produs, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, peste 130.000 de autovehicule, in timp ce vanzarile au trecut de 127.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO