Şantierul naval Vard Tulcea, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa construcţiilor navale şi cel mai mare angajator din judeţul Tulcea, cu 3.000 de angajaţi, a avut în acest an un volum de producţie similar cu cel de anul trecut.
„Volumul de productie din acest an este comparabil cu cel de anul trecut. Am produs nave offshore, două nave de patrulare, blocuri de nave de croazieră. Provocarea principală este găsirea forţei de muncă. Avem aproape 3.000 de angajaţi proprii, din care 200 de vietnamezi. Mai lucrăm cu 1000-1200 de subcontractori“, a declarat pentru ZF Laurenţiu Rusinoiu, directorul general al Vard Tulcea. El a revenit la conducerea şantierului în mai anul trecut, după ce timp de doi ani a fost la grupul Fincantieri în Italia (Ancona). Rusinoiu a condus şantierul naval din Brăila din 2008 până în 2018, când a fost numit la conducerea şantierului din Tulcea, unde a stat până în 2019.
Printre provocările cu care se confruntă şantierele navale sunt creşterea preţului la materiale, dar şi creşterea preţului la gaze şi energie. Lanţul de aprovizionare la nivel mondial a suferit pe fondul provocărilor legate de pandemia de COVID-19 şi al contextului geopolitic cu războiul din Ucraina.