Companii

Ce schimbări aduce noua lege privind practicile comerciale neloiale, menită să echilibreze raportul de forţe retailer-producător? Printre modificări: retailerii nu mai pot cere discounturi mai mari de 25%

Producătorii autohtoni au declarat în permanenţă că negocierile cu marile reţele de magazine sunt dificile dat fiind că aceştia din urmă au o forţă disproporţionată în discuţii. Noua lege vrea să echilibreze lucrurile.

Producătorii autohtoni au declarat în permanenţă că negocierile cu marile reţele de magazine sunt dificile dat fiind că aceştia din urmă au o forţă disproporţionată în discuţii. Noua lege vrea să echilibreze lucrurile.

Autor: Cristina Roşca

25.03.2023, 10:43 768

Legea 81/2022 - Legea privind practicile comerciale neloiale - a intrat în vigoare la începutul lui 2023 Retailerii se abţin de la a comenta schimbările, Asociaţia Marilor Reţele afirmând că încă analizează efectele reale Producătorii de bunuri alimentare spun că există spaţiu mai mic de manevră pentru retaileri în negocieri.

Legea 81/2022 sau Legea pri­vind practicile comerciale ne­lo­iale, ce a intrat în vigoare la începutul acestui an, aduce o serie de schimbări în ceea ce priveşte negocierile dintre retaileri şi furnizorii lor de produse agro-alimentare, fie ei producători autohtoni sau jucători internaţionali. Printre cele mai importante schimbări pe care această lege le aduce în relaţia dintre comercianţi şi producători se numără discounturile pe care primii le pot cere, iar cei de-al doilea le pot oferi.

„Printre aspectele cu impact semnifi­ca­tiv la nivelul furnizorilor şi cumpărătorilor se regăsesc prevederile aplicabile în materie de structură de remuneraţie, anumite reduceri şi servicii prestate de cumparători furnizorilor. Din perspectiva reducerilor, s-a introdus interdicţia de a aplica reduceri financiare şi reduceri comerciale sub formă de rabat şi s-a impus un prag de maximum 20% din valoarea facturată pentru reduceri comerciale sub formă de remiză şi risturnă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte servicii­le de tip marketing, publicitate şi plasare secundară ale cumpărătorului se aplică de asemenea un prag de maximum 5% din valoarea încasată de furnizor“, explică Cătălina Nacev, avocat senior în cadrul D&B David şi Baias.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO