Companii

Sephora: Mergem in centre comerciale, pentru ca in Romania nu sunt strazi pietonale

Sephora: Mergem in centre comerciale, pentru ca in Romania nu sunt strazi pietonale

Compania greceasca Sephora opereaza in prezent zece magazine pe piata locala

01.04.2008, 21:06 624

In momentul acesta grecii detin 10 magazine sub brandul Sephora in orase ca Bucuresti, Constanta, Cluj si Iasi. Compania estimeaza ca tendinta de crestere anuala de peste 36% a cifrei de afaceri se va mentine si anul acesta, principalii factori meniti sa contribuie la evolutia Sephora fiind proiectele de dezvoltare ale companiei.
"Cifra de afaceri pe 2007 comparativ cu anul anterior a avut o crestere de 36%, acest lucru datorandu-se in primul rand procesului de rebranduire a fostelor magazine Beauty Shop in magazine Sephora. Pentru anul acesta estimam aproape aceeasi crestere, de 38%, dar de data aceasta explicatia s-ar datora proiectelor de expansiune", a declarat pentru ZF Cristina Marin, brand manager al Sephora.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante, Sephora Marinopoulos a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 11,9 mil. euro, ceea ce inseamna ca anul trecut veniturile companiei s-au ridicat la 16,1 mil. euro. Mai mult de atat, pentru anul acesta grecii si-au bugetat o cifra de afaceri de 22,2 mil. euro.
Anul trecut, compania si-a definitivat procesul de rebranduire, care a insemnat renuntarea la brandul Beauty Shop si inlocuirea lui cu Sephora.
"In 2007 au fost transformate toate cele patru magazine cunoscute sub numele de Beauty Shop, iar in paralel au fost deschise alte trei noi magazine Sephora in tara. Toata aceasta schimbare a insemnat o investitie in magazine care s-a ridicat la 1,8 milioane de euro", explica Marin.
Si pentru Sephora Marinopoulos, ca pentru majoritatea companiilor care au vizat extinderea brandurilor detinute in portofoliu, centrele comerciale au fost principalul punct de atractie, mai ales din cauza dificultatilor de a gasi o locatie stradala potrivita.
"Atunci cand se ia decizia de a deschide un magazin Sephora, se iau in calcul toti parametrii posibili, cum ar fi orasul, contextul politic, comportamentul consumatorului sau puterea de cumparare a locuitorilor unui oras. Este foarte adevarat ca in Romania, si mai mult in Bucuresti, neexistand ca in alte tari strazi pietonale, unde consumatorii sa fie obisnuiti sa-si faca cumparaturile, am preferat centrele comerciale", anunta Marin.
In ceea ce priveste portofoliul de produse, Sephora comercializeaza marci care apartin segmentului mediu si de lux, printre care se numara Stila, Dr. Murad, Clinique, Estee Lauder, Escada, Stella McCartney sau Bvlgari.
"Cele mai bine vandute produse sunt cele de parfumerie, care contribuie cu un procentaj de 60% la vanzarile noastre totale, urmate de produsele de machiaj. La parfumuri se observa o revenire la tot ceea ce inseamna clasic, iar acest lucru este evident atat prin aromele cerute, cat si prin ambalaj", mai spune brand managerul companiei. O alta evolutie consemnata de companie s-a inregistrat pe segmentul produselor de ingrijire, care a crescut fata de anul trecut cu pana la 10%. "Pe partea de ingrijire sunt doua valori complet diferite, una reprezentata de produsele dermato-cosmetice si alta care cuprinde produse cat mai naturale", adauga Marin.
Reprezentantul companiei spune ca romanii se indreapta din ce in ce mai mult spre produsele selective, urmand trendul international, pentru ca "este normal ca si consumator sa aspiri la un stil de viata mai ridicat, iar daca ne gandim la contextul politic din trecut, cu atat mai mult romanii simt nevoia sa investeasca in lucruri scumpe".
Potrivit jucatorilor din piata, produsele selective reprezinta 70 de milioane de euro, adica aproximativ 8% din valoarea totala a pietei cosmetice, estimata pentru anul acesta la 790 de milioane de euro.
La sfarsitul anului 2006, Sephora Marinopoulos, principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare, formata in urma asocierii grupului elen Marinopoulos cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton-Mo?t & Chandon-Henessy), avea la nivel local aproape 100 de angajati.
Pe piata cosmeticelor premium din Romania, Sephora activeaza alaturi de magazinele Ina Center, dar si de parfumeria de lux Madison, care s-a deschis la sfarsitul anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO