Companii

Un sfert din români consumă mai mult peşte şi produse conexe decât în urmă cu 5 ani, dar un procent similar anunţă că a redus consumul. ”Există o categorie de persoane care sunt încă ancorate în obiceiurile vechi şi evită carnea de peşte pentru că li se pare dificil de pregătit”

Un sfert din români consumă mai mult peşte şi produse conexe decât în urmă cu 5 ani, dar un procent similar anunţă că a redus consumul. ”Există o categorie de persoane care sunt încă ancorate în obiceiurile vechi şi evită carnea de peşte pentru că li se pare dificil de pregătit”

Autor: Roxana Rosu

16.12.2020, 10:26 99

Interesul românilor pentru peşte şi produsele din peşte a crescut în ultimii cinci ani, iar 25% dintre ei spun că în prezent consumă mai mult, în timp ce 5% au o dietă bazată exclusiv pe peşte şi niciun alt tip de carne, arată o cercetare de piaţă derulată de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Alfredo Seafood, în noiembrie.

În acelaşi timp, un procent similar de consumatori, de 24%, mănâncă mai puţin peşte decât în urmă cu 5 ani.

În prezent, România se plasează în continuare în coada clasamentului ţărilor din UE, din punct de vedere al cantităţii de carne de peşte consumată anual, cu 8 kg/capita/an, în creştere faţă de 2015, când se înregistrau 6 kg/capita.

Evoluţia lentă este oglindită şi de concluziile cercetării, potrivit cărora 45% dintre români estimează că nu şi-au modificat în niciun fel consumul de peşte.

Chiar dacă rămâne în urma altor alimente încă, peştele a câştigat în popularitate, 16% dintre persoanele intervievate declarând că şi-au dublat consumul în această perioadă, iar 9% mănâncă chiar de trei ori mai mult peşte decât în 2015.

“Piaţa creşte încet, dar din fericire este pe o curbă ascendentă, determinată de conştientizarea beneficiilor peştelui pentru o viaţă sănătoasă. Oamenii au început să se documenteze mai mult, să-i asculte pe nutriţionişti, să fie mai preocupaţi de o dietă echilibrată. Este o tendinţă globală, care îşi face loc şi la noi, chiar dacă mai lent. Românii învaţă să prepare şi acasă felurile gustoase de mâncare pe care le-au gustat în timpul vacanţelor peste hotare, iar acum, în perioada pandemiei, încearcă să suplinească lipsa ieşirilor la restaurant. În continuare, mai este mult loc de creştere pe piaţa autohtonă, ca să ajungem la nivelul altor ţări europene. Există o categorie de persoane care sunt încă ancorate în obiceiurile vechi şi care evită carnea de peşte pentru că li se pare dificil de pregătit, dar ne străduim să schimbăm aceste preconcepţii”, a punctat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood. 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO