Companii

Sofitel: Pentru a fi profitabili in Bucuresti, e nevoie de o rata de ocupare de 65-75%

Sofitel: Pentru a fi profitabili in Bucuresti, e nevoie de o rata de ocupare de 65-75%

Clientii hotelului Sofitel sunt in proportie de 65% straini, care vin in Bucuresti pentru afaceri

16.02.2007, 16:01 53

Lipsa atractiilor turistice si a centrelor de conferinte cu un numar mare de locuri face pragul de 75% greu de depasit.
"Motivul pentru care ne 'impotmolim' la acest grad de ocupare este foarte simplu. Hotelurile sunt foarte ocupate in timpul saptamanii, dar foarte goale in weekend. De asemenea, ianuarie, iulie si august sunt luni cu o rata de ocupare foarte scazuta", spune Bruno Vinette, directorul general al hotelului Sofitel.
Reprezentantii Sofitel, unitate prezenta pe piata hotelurilor de patru stele din Capitala, spun ca cele mai bune luni pentru activitatea hotelului sunt martie, aprilie, mai si septembrie, octombrie, noiembrie.
"Dar chiar si in aceste luni merge mult mai bine in zilele de marti, miercuri si joi. In martie se poate atinge cu usurinta un nivel de ocupare de 85%, daca ai noroc si de cateva grupuri in weekend", spune directorul de la Sofitel.
Clientii hotelului Sofitel sunt in proportie de 65% straini, care vin in Bucuresti pentru afaceri. Potrivit lui Vinette, romaanii care se cazeaza in Bucuresti, fie ei oameni de afaceri sau simpli turisti, prefera segmentul hotelier de doua si trei stele. Prin urmare, cresterea numarului de clienti poate proveni doar din atragerea grupurilor la conferinte sau a turistilor.
"Am dori sa avem mai multi turisti, pentru ca oamenii de afaceri vin de marti pana vineri, ceea ce face hotelul sa ajunga la o rata de ocupare de doar 50% vinerea si chiar mai mica in weekend. Dar nu cred ca se va intampla prea repede, pentru ca Bucurestiul nu are inca potentialul turistic necesar", spune Bruno Vinette.
Solutia atragerii grupurilor de conferinte nu este nici ea una viabila, din moment ce Bucurestiul nu dispune de un centru care sa gazduiasca conferinte internationale de peste 1.000 de persoane. Grupurile de 40 sau 50 de persoane care vin la seminarii, singurele pentru care exista facilitati in Bucuresti, nu sunt suficiente, spune Vinette.
"Pentru segmentul de seminarii, care aduce grupuri mici, exista si avem si noi toate facilitatile necesare. Diferenta este la coferintele internationale mari, pentru care nu exista facilitatile potrivite in Bucuresti. Ar fi interesant sa putem gazdui la Bucuresti delegatii de 1.000 pana la 3.000 de oameni", spune directorul de la Sofitel.
Totusi, rata de ocupare a hotelurilor din Bucuresti se situeaza la o medie de circa 60%, mult peste 41%, valoarea medie a ratei de ocupare pentru intreaga tara, potrivit datelor Institutului National de Statistica.
Hotelul Sofitel, aflat sub contract de management cu Accor, a fost ocupat in proportie de 76% in 2006, cel mai mare grad de ocupare dintre hotelurile de patru si cinci stele din Bucuresti, conform oficialilor companiei.
Pentru a ajunge la aceasta valoare, Vinette se bazeaza pe clientii care vin in mod repetat si pe o politica a preturilor foarte flexibila.
O camera la Sofitel costa 220 euro la rack rate (pretul standard al unei camere de hotel inainte de a se opera orice tip de discount - n. red.), dar pretul poate scadea pana la 90 de euro in weekend, sau in cazul in care exista un contract prealabil cu hotelul.
"Suntem constienti ca hotelul va fi plin de marti pana joi, dar cu un grad de ocupare mai scazut in weekend, ceea ce ne face sa fim foarte flexibili. Daca vii in timpul saptamanii si nu ai contract cu noi, vei plati la rack rate. In weekend insa nu platesti mai mult de 90 de euro" explica Vinette.
Pentru a atenua fluctuatiile de personal, care se rasfrang asupra calitatii serviciilor si implicit asupra gradului de ocupare a hotelului, directorul general de la Sofitel a implementat in urma cu doi ani o noua politica de salarizare, care urmareste remunerarea personalului in functie de performante. Astfel, din 2005 pana acum, cele mai mici salarii din hotel, cele ale angajatilor din departamentul de intretinere si menaj si ale celor din departamenul Food&Beverage, au crescut cu 36%, respectiv 53%.
"Pe langa acest lucru, la sfarsitul lunii, daca hotelul si-a atins obiectivele, platim 10% din salarii tuturor, un sistem care functioneaza foarte bine pentru angajatii de la oricare nivel", spune Vinette.
Hotelul Sofitel a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 10 mil. de euro, in crestere cu circa 10% fata de 2005. Hotelul se afla in acest moment intr-un proces de renovare care include inlocuirea instalatiilor de apa si a televizoarelor din camere, iar in acest an vor fi redecorate camerele. Modernizarea va fi gata pana la finele lui 2007 si va costa 500.000 de euro, potrivit directorului hotelului.
Pe piata hotelurilor de patru stele din Capitala mai activeaza Phoenicia, Ramada Majestic, Golden Tulip, Novotel sau Lido.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO