• Leu / EUR4.6571
  • Leu / GBP5.1648
  • Leu / USD4.0846
Companii

Softul pe care-l produc ajuta companiile de toate dimensiunile sa-si eficientizeze afacerile

Secțiune susținută de Medlife Logo

Trei tineri informaticieni, Adrian Roman, Dan Gurghian si Ionel Orza, au fondat compania Amplusnet in Targu Mures in 2003, care le aduce 500.000 de euro din vanzarea de aplicatii soft in afara Romaniei.

"Acesta este domeniul in care toti aveam un background, deci s-ar putea spune ca mai mult ne-a ales afacerea pe noi decat noi pe ea. Aveam cativa ani de experienta in programare, project management, comert electronic si alte activitati specifice domeniului, insa nu aveam experienta la nivel de business propriu", a declarat Adrian Roman, unul dintre fondatorii companiei.
Ideea afacerii lor a constat in dezvoltarea de produse software proprii pe care ulterior sa le promoveze si sa le vanda pe internet. "Primul produs avizat a fost unul de monitorizare a activitatii pe calculator a angajatilor. Odata cu soft-ul Cyclope s-a nascut si compania Amplusnet", a spus el.
Investitia initiala s-a ridicat la 3.500 de euro si a constat in calculatoare si soft. "Pe parcursul primilor ani profitul a fost reinvestit. Ulterior, am inceput sa investim in echipamente si angajati", a precizat el.
Afacerea fost demarata cu trei angajati, in prezent lucrand in companie 15 oameni. "Acum am ajuns la 15 angajati si procesul de recrutare va cunoaste in perioada urmatoare un trend ascendent", a precizat el.
Compania are clienti din doua categorii, respectiv utilizatori casnici si companiile mici si mijlocii. "In ceea ce priveste produsele business putem spune ca orice companie/institutie publica ce are minimum zece calculatoare este un potential client", a spus el.
Primii clienti au fost din Romania pentru care s-a dezvoltat software la comanda. "A urmat perioada RentACoder, un web site de unde se pot obtine proiecte software la preturi foarte. Lucram cu 3-4 dolari pe ora in 2003. Am gasit doi parteneri cu care am colaborat pe parcusul mai multor ani in dezvoltarea de proiecte web. Astfel, tarifele au inceput treptat sa creasca la 8 dolari/ora, 10 dolari si intr-un final 15 dolari", a spus el.
Compania Amplusnet are peste 20 de produse, atat pentru utilizatorii casnici, cat si pentru mediul de business (monitorizare angajati, monitorizarea infrastructurii IT, online privacy).
Circa 30% din vanzari se realizeaza in Romania. In ceea ce priveste vanzarile internationale, compania are clienti in peste 15 tari, printre care Statele Unite, Marea Britanie, Canada, Danemarca, Australia si Columbia.
Cele mai ieftine produse Amplusnet costa 9,95 dolari. "Acestea sunt produsele destinate utilizatorilor casnici. Cele mai scumpe ajung la mii de dolari, chiar cateva zeci de mii de dolari in cazul produselor de monitorizare angajati pentru firme cu mii de angajati", a spus Roman.
Parteneriatele sunt stabilite bidirectional. "O data sunt retele de reselleri care ne contacteaza pe noi pentru ca doresc sa aiba un portofoliu cat mai bogat de produse, iar pe de alta parte noi identificam posibilii parteneri, cu care stabilim intalniri si evidentiem coordonatele unei potentiale colaborari", a mentionat el.
Cifra de afaceri a companiei a fost de 250.000 de euro anul trecut, iar rata de profit de 20%. "Pentru primul semestru anul acesta cifra de afaceri a fost de 200.000 euro. Intentionam sa dublam cifra de afaceri", a explicat el.
Pe termen scurt compania vizeaza dezvoltarea retelei de parteneri si lansarea programului Cyclope pe alte piete europene. "Mai mult, dorim sa lansam si cateva produse pentru utilizatorii casnici din Romania. Financiar, ne dorim ca in 2009 sa ajungem la o cifra de afaceri de un milion de euro, dar nu ne gandim la investitori. Am primit cateva cereri de la firme de investitii din Romania si din strainatate, insa noi vom incerca sa ne dezvoltam pe baza resurselor proprii", a spus Adrian Roman.
Compania analizeaza posibilitatea de a-si lansa produsele in Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia si ulterior in tari vestice, precum Italia, Franta, Spania.
Calu Mihail si Ciorik Petre s-au asociat in 1993 cand au pus bazele firmei dezvoltatoare de soft Softeh Plus. "Am intrat pe aceasta piata inca din anul 1990. Alegerea a fost simpla. Amandoi aveam studii si experienta in domeniu, fiind absolventi ai Politehnicii, Facultatea de Automatica si Calculatoare, si nu in ultimul rand aveam varsta potrivita pentru o asemenea aventura", spune Mihail Calu, asociat Softeh Plus.
Rezultatul, dupa cum marturiseste, a fost peste asteptari, "18 ani mai tarziu, suntem printre putinele firme de top cu capital 100% romanesc ramase pe piata de software locala".
In afara serviciului de dezvoltarea de soft, Softeh Plus ofera si servicii de analiza si proiectare, implementare, instruire si mentenanta.
"Statutul de dezvoltator ne ofera avantajul de a construi sistemele software in functie de particularitatile pietei romanesti. Consideram ca nu am fi avut acelasi succes daca am fi importat un produs din afara si am fi incercat sa il adaptam pietei noastre", mentioneaza Mihail Calu.
Primul produs pe care cei doi parteneri l-au realizat, WinDev, sistem informatic pentru elaborarea ofertelor in constructii, ramane cel mai vandut din prisma numarului de licente si are un pret de catalog de 600 de euro fara TVA. "Estimam ca avem in acest moment peste 10.000 de utilizatori in toata tara, daca luam in considerare sistemul WinDev si sistemul din care acesta a rezultat Devize-Oferte pentru MS-DOS", sustine asociatul Softeh Plus.
In functie de produs, compania acopera intreaga gama de consumatori.
"Avem spre exemplu sistemul WinDev care se adreseaza atat persoanelor fizice autorizate, cat si firmelor mari din domeniul constructiilor. ERP-ul PowerAccount se adreseaza firmelor medii si mari care au nevoie de un sistem pentru gestiunea financiar-contabila a firmei. In domeniul sanatatii avem sisteme pentru medicina de familie, medicina muncii, gestiunea farmaciilor, sisteme de tip ERP pentru clinici si laboratoare si sisteme integrate pentru spitale. Acoperim si domeniul asigurarilor prin sistemele informatice pentru brokeri, asiguratori si reasiguratori si de asemenea domeniul comertului cu amanuntul cu sisteme ce permit gestiunea lanturilor de magazine", explica asociatul Softeh Plus, companie care are in portofoliu peste 20 de softuri de baza realizate pana in prezent.
La inceput a fost complicat pentru companie sa-si gaseasca parteneri, deoarece era imediat dupa revolutie, cand cererea era scazuta. "Putem spune ca la inceput nu am vandut atat produsele cat am incercat sa cream o piata pentru acestea. Ulterior, un mare rol in cresterea vanzarilor l-a avut atitudinea noastra fata de partener", Spune Mihail Calu.
Softeh Plus dezvolta software pentru piata locala pentru moment deoarece aceasta este destul de mare si are o dezvoltare destul de viguroasa.
Vanzarile s-au facut in general prin recomandari si numarul lor a fost destul de consistent pentru a nu avea nevoie de promovare. Insa evolutia firmei a impus promovarea prin mijloace moderne si pentru acest lucru a fost infiintat anul acesta un departament specializat de marketing.
Intre clientii Softeh Plus se numara firme de constructii, asiguratori si brokeri, clinici si laboratoare particulare, aproximativ 2000 de farmacii din toata tara, medici de familie si unele din cele mai mari spitale.
La inceput compania avea doar cinci angajati, pe langa cei doi asociati. In prezent compania a ajuns la un numar de 90 de persoane, impartiti in colective de dezvoltare si colective de implementare, call-center si marketing.
Chiar daca pe piata software concurenta este mare, Mihail Calus spune ca "cel mai mare concurent al nostru suntem noi. Incercam permanent sa ne depasim si sa ne imbunatatim sistemele".
Anul trecut, Softeh Plus a avut un profit net de 0,6 mil. euro la un rulaj de 1,8 mil. euro, iar pentru acest an anticipeaza o crestere cu 30% a afacerilor.
Pentru primele sase luni ale anului, cifra de afaceri a totalizat 1,3 mil. euro.
"Am reinvestit constant cea mai mare parte din profit pentru a ne autofinanta dezvoltarea diverselor sisteme informatice", spune Mihail Calu.
 
Amplusnet
 
  • Cifra de afaceri in 2007: 250.000 de euro
  • Investitie initiala: 3.000 de euro in calculatoare si soft
  • Circa 30% din vanzari se realizeaza in Romania
  • Vanzari internationale: in peste 15 tari
  • Numar de angajati: 15
 
Softeh Plus
  • Produce softuri pentru domenii precum: constructii, asigurari, medicina, farmacii, comertul cu amanuntul
  • Portofoliul: peste 20 de softuri realizate pana in prezent 
  • Profit net in 2007: 0,6 mil. euro
  • Cifra de afaceri in 2007: 1,8 mil. euro
  • Compania a inceput cu cinci angajati, iar in prezent are 90

 

 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6571
Diferență: 0,2001
Ieri: 4.6478
Azi: 4.0846
Diferență: 0,0637
Ieri: 4.0820
Azi: 5.1648
Diferență: 0,0329
Ieri: 5.1631
Azi: 4.1124
Diferență: -0,1287
Ieri: 4.1177