Companii

Sondaj Reveal Marketing: 58% dintre români cred că reducerea consumului ar fi cea mai potrivită soluţie pentru a face faţă provocărilor financiare cauzate de inflaţie, în timp ce restul preferă o mărire de salariu

Sondaj Reveal Marketing: 58% dintre români cred că...

Autor: Roxana Rosu

24.05.2022, 10:47 119



 

 

Şase din zece românii din mediul urban (58%) spun că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflaţiei, în măsuri semnificativ mai mari bărbaţii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar şi cele cu venituri ridicate (65%),  în timp ce alţi 42% cred că o soluţie ar fi cererea unei măriri de salariu, arată un sondaj Reveal Marketing Research.

Tinerii între 18-24 de ani sunt cei mai puţin dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă şi să îşi modifice obiceiurile de consum (53%), aceştia preferând în mai mare măsură cererea unei măriri de salariu (58%).

Mai mult decât atât, un sfert dintre români iau în considerare şi emigrarea pentru a face faţă provocărilor economice aduse de inflaţie, alternativă menţionată în mai mare măsură de persoanele cu venituri mici.

Situaţia tot mai dificilă pe plan economic a dus la creşterea nemulţumirii şi a neîncrederii în instituţiile statului, 67% dintre respondenţi considerând că guvernul este responsabil pentru nivelul inflaţiei din România. Această atitudine ostilă este vizibilă într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).

Situaţiile de conflict sau război sunt considerate, de asemenea, cauze ale nivelului inflaţiei (60%), semnalate într-o măsură mai mare de persoanele cu venituri ridicate (70%).

Următoarele 2 poziţii sunt ocupate de pandemie (42%) şi de marile corporaţii (31%), acestea fiind menţionate în mai mare măsură de către tinerii între 18 şi 24 de ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO