Companii

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Avem o problemă cu Hotărârea 66 /2006, care este prea strictă şi îi încurcă pe mulţi dezvoltatori, forţându-i să facă un anumit număr de locuri de parcare; blochează de fapt dezvolarea

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Avem o...

Autor: Roxana Rosu

03.04.2023, 10:23 470

Municipalitatea a întârziat în ultimii ani să investească în infrastructura din Bucureşti, cum este situaţia la Pasajul  Ciurel, Pasajul Doamna Ghica. Noi ne-am pus nişte borne ca să rezolvăm problemele. Pasajul Doamna Ghica trebuie dat în folosinţă până în toamnă, a declarat Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei în cadrul conferinţei ZF Tendinţe în Piaţa Rezidenţială.

În plus, avem o problemă cu Hotărârea 66 /2006, care îi încurcă pe mulţi dezvoltatori. Hotărârea obligă dezvoltatorii să facă un anumit număr de locuri de parcare. Dar ea blochează oraşul, a mai spus viceprimarul Capitalei.

”Dacă obligi un investitor să facă sute de locuri de parcare, practic susţinii creşterea numărului de maşini. În niciun oraş din lume nu se mai face aşa. Este o hotărâre învechită. Nimeni nu a modificat această hotărâte pentru că nu a avut curaj. Ne facem singuri rău, promovând o hotărare aşa exigentă, carae nu are legătură cu vremurile de azi”

Ce a mai declarat Stelian Bujduveanu:

Am modernizat transportul public, avem 30 de tramvaie noi pe linia 41, aşteptăm şi 100 de troleibuze Solaris, şi în paralel modernizăm flota actuală, care nu poate fi intergral înlocuită deodată.

Pe infrastructură, avem 50 de km de linie de tramvai reabilitaţi şi mai avem 3 loturi care vor fi scoase din nou la licitaţie.

Licitaţiile pe reabilitări de drumuri au fost blocate 2 ani. Sunt multe milioane de lei de investit acolo.

Noi am decis să se plătească parcarea în centrul oraşului. În toate oraşele este aşa. Domeniul public aparţine tuturor şi parcarea trebuie plătită.

Trebuie să existe o predictibilitate a exproprierilor.

Pe Dimitrie Pompeiul, a existat PUZ care a prezis o dezvoltare corectă în zonă. Acum vom face infrastructura în zonă. Noi am rămas în culpă, municipalitate a rămas în urmă faţă de dezvoltatori.

Drumurile din proiecte rezidenţiale trebuie preluate de municipalitate, alfel nu va avea cine să le administreze. Aşa e normal, ele să fie transferate la primărie.

Din 2006, Primăria nu a încasat nicio sumă din Hotărârea 66, pentru că nu există normele de aplicare. Lumea nu trebuie incurajată să vină cu maşina în centru, ci să vină cu mijloace de transport în comun.

Primăria trebuie să recupereze decalajul intre investiţiile private şi cele publice.

Nu putem separa dezvoltatorii în oameni buni sau răi. Privatul vrea să facă profit, aşa e mecanismul de funcţionare. Statul şi administraţia locală au ca rol să frâneze această marjă a profitului ca să existe şi plus valoare pentru comunitate. Acesta este dansul pe care trebuie să îl facem cu privaţii care dezvoltă.  Să ajungă cât mai mult la cetăţeni, cât mai multe investiţii în domeniul public pentru a reduce restanţele din ultimii ani.

Dacă urbanismul se deblochează la nivelul municipalităţii, nu înseamnă că toate documentaţiile derogatorii vor trece la vot.

Dacă este nevoie, Primăria poate modifica o rută de transport de suprafaţă în paralel cu o dezvoltare imobiliară. Acesta e rolul municipalităţii, să  faciliteze accesul cetăţenilor, să asigure şi alte servicii, curăţenie, transport, etc. Nu să creem favele lângă oraş.

Nu susţinem blocarea Bucureştiului din punct de vedere urbanistic. Noi (n.red.PNL) am susţinut blocarea PUZ-urilor pentru un an, dar apoi nu am mai susţinut continuarea acestei situaţii. Dar în acelaşi timp, nu suntem de acord nici cu mutilarea oraşului, ci vrem o dezvoltare corectă.

Şi PUG-ul este învechit. Am cerut şi deblocarea lui. Nu poţi dezvolta un oraş doar pe baza PUZ-urilor. Ele, puse cap la cap, erau un PUG de fapt.

Vina este de partea tuturor. PUG a intârziat, s-au făcut apoi PUZ-urile în grabă. PNL doreşte să se dezvolte afaceri prospere în Bucureşti, nu să fie un blocaj.

Aşteptăm de 2.5 ani Registrul Spaţiilor Verzi, altfel nu putem face verificări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO