Companii

Studiu al PwC: 13% din antreprenorii români pariază pe creşteri agresive

Studiu al PwC: 13% din antreprenorii români pariază pe creşteri agresive

Autor: Dana Ciriperu

07.04.2015, 00:07 438

Îmbunătăţirea marjelor de profit, atragerea celor mai buni oameni în organizaţie şi asigurarea viitorului companiei pe termen lung sunt cele mai importante obiective ale antreprenorilor români în perioada următoare, potrivit studiului „Afacerile de familie din România - Primul schimb de generaţii“, realizat de compania de consultanţă şi audit PwC.

Marja de profit a companiilor din România este de 5%, însă anul 2013 a arătat că antreprenorii şi managerii au învăţat lecţiile crizei şi s-au uitat mai atent la costuri. Acest lucru s-a văzut în contul de profit şi pierderi al businessului local, pentru care 2013 a fost anul cu cel mai mare profit net din ultimii trei ani (14,1 mld. euro) şi cu cea mai mică pierdere din ultimii şase (10,5 mld. euro), potrivit datelor ZF.

Studiul PwC arată că aproape 75% din afacerile de familie din România au raportat creşteri ale vânzărilor în ultimul an financiar (2014/2015), iar un procent similar mizează pe creşterea businessului şi în următorii cinci ani.

„62% din respondenţii români se aşteaptă la o creştere constantă a afacerii lor în următorii cinci ani, iar alţi 13% mizează pe o creştere rapidă şi agresivă. Rezultatele sunt asemănătoare cu cele evidenţiate în ediţia precedentă a sondajului“, se arată în studiu.

Dintre antreprenorii din România care se aşteaptă la creşterea vânzărilor, 93% sunt încrezători că o vor şi obţine (95% global).

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO