Companii

Tehnoton, in ofensiva pe extreme: Rusia si Africa de Sud

03.12.2002, 00:00 77

Al doilea producator roman de aragazuri, Tehnoton Iasi, a inceput ofensiva pe extreme: in nord si sud. Compania va deschide in curand un show-room, care a costat mai multe zeci de mii de dolari, in Moscova, apoi in Peninsula Scandinava si Africa de Sud.
"Pe langa show-room-ul din Moscova, care va prezenta gama noastra de produse de lux, vom mai deschide anul viitor magazine de prezentare in Norvegia, la Oslo si in Africa de Sud, in incercarea de a patrunde pe cat mai multe piete. In Africa de Sud vom desfasura chiar si activitati de productie, avand in vedere ca este o piata aproape virgina care are un mare potential, similara din acest punctd e vedere cu piata romaneasca in anul 1990" a declarat Maricel Popa, presedintele grupului Omega-Tehnoton.
Potrivit acestuia, grupul iesean va realiza anul acest o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de dolari, adica dublu fata de anul trecut. Jumatate din aceasta cifra de afaceri va fi realizata in acest an de catre Tehnoton, compania care pe langa aragazuri, desfasoara activitati de productie in domeniul electronicii industriale si bobinajului.
"In primele noua luni ale acestui an, Tehnoton a realizat o cifra de afaceri de aproape 9 milioane de dolari, electrocasnicele reprezentand peste 40%, iar electronica industriala peste 30%" a mai spus Maricel Popa.
Capacitatea de productie a fabricii este in prezent de 20.000 de aragazuri lunar, in conditiile in care investitiile in retehnologizare au depasit anul acesta, potrivit lui Popa, un milion de dolari.
Compania detine, potrivit propriilor estimari o cota de peste 20% din piata romaneasca a aragazurilor, avantajul principal fiiind pretul mult mai scazut ca al competitorilor. Lider pe acest segment al pietei romanesti de produse electrocasnice este grupul suedez Electrolux, care produce la Satu Mare aragazuri marca Zanussi.
"Piata locala absoarbe insa doar 60% din productia noastra, restul mergand la export. Ponderea exportului va creste si mai mult anul viitor cand estimam ca vom ajunge sa vindem 30.000 de unitati", adauga presedintele Omega-Tehnoton.
Infiintata in 1972 si cunoscuta datorita marcii de aparate radio Gloria, compania ieseana Tehnoton si-a schimbat de-a lungul timpului nu numai structura actionariatului, ci si domeniul de activitate. Din producator de bunuri de larg consum (radioreceptoare mono si stereofonice, radiocasetofoane, combine HI-FI si televizoare) si echipamente de telecomunicatii navale, Tehnoton a ajuns sa produca in prezent aragaze, resouri cu gaz, masini de spalat rufe, produse bobinate, echipamente electronice.
Tehnoton s-a privatizat in 2000, in urma unei oferte publice lansate de Miniserul Finantelor. Atunci, compania Omega is Communication a achizitionat 55,4999% din actiunile Tehnoton, pentru care a platit 13 miliarde lei (aproximativ 600.000 USD).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO