Companii

Terapia Ranbaxy: trimestrul al III-lea este in mod traditional cel mai slab pentru industria farma

Terapia Ranbaxy: trimestrul al III-lea este in mod traditional cel mai slab pentru industria farma

Dragos Damian, directorul executiv al Terapia Ranbaxy, spune ca piata farmaceutica isi continua evolutia, insa ritmul de crestere este inferior celui estimat de principalii jucatori

29.10.2007, 19:32 20

Producatorul de medicamente a majorat cu 20% capacitatea de productie a fabricii din Cluj, ceea ce va permite transferul fabricatiei pentru opt medicamente din India pe plan local.
"Sunt cel putin opt produse care se afla in faza de transfer tehnologic din India la Cluj. Seriile pilot sunt terminate, iar dosarele de inregistrare sunt pregatite pentru a fi depuse la autoritatile din foarte multe tari europene", a spus Dragos Damian, CEO al Terapia Ranbaxy.
Fabrica de medicamente de la Cluj este a patra ca marime din cadrul grupului indian care acum este in plin proces de optimizare a portofoliului de produse injectabile, o parte importanta din acesta urmand sa fie transferat in Romania. In intervalul
2006-2007, Ranbaxy a investit 20 mil. dolari pe piata locala. Tot la capitolul investitii, compania vizeaza in 2008 un proiect de epurare a apei, estimat la circa un milion de dolari.
"In 2008, prioritatea este sa ne consolidam pozitia in piata. Un al doilea obiectiv ar fi lansarea tuturor produselor pe care le aveam planificate in 2007 si introducerea lor puternica in piata si bineinteles ce avem programat pentru 2008. Vorbim de 60-70 de produse in total. Un al treilea obiectiv il reprezinta finalizarea transferului tehnologic la Cluj a acestor molecule si pregatirea lor pentru productie si export in Europa".
El a precizat ca Ranbaxy investigheaza posibilitatea construirii unei fabrici de substante active in Romania.
In primele noua luni ale acestui an, Ranbaxy a inregistrat in Romania vanzari de 89 mil. dolari, in crestere cu 20% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Piata farmaceutica din Romania creste in continuare, insa nu este cresterea pe care o asteptau multi. In dolari, avansul este de aproximativ 20-25% (in primele noua luni - n. red) insa in lei este undeva la 10%. Alinierea la standardele europene a franat evolutia ascendenta a pietei, dar sunt si alte schimbari legislative care se asteapta. Una dintre acestea este uniformizarea adaosurilor de distributie", spune Dragos Damian.
In prezent, adaosurile sunt diferite pentru medicamentele autohtone si pentru cele importate. "Se asteapta un adaos uniform ceea ce va face ca medicamentele produse in Romania sa devina mult mai in-teresante pentru canalele de distributie si care urmare si producatorii locali sa creasca ca si cifra de afaceri".
Referitor la evolutia trimestriala a pietei farmaceutice, Damian a spus ca perioada iulie-septembrie este in mod traditional cea mai slaba pentru industria de profil.
"In primul rand sunt vacantele, in asa fel incat luna august este inchisa in totalitate. A fost si un trimestru interesant din cauza caniculei incredibile din luna iulie in care timp de trei saptamani nu au fost oameni pe strada, cu atat mai putin farmacii. La acestea s-a adaugat proiectul Ministerului Sanatatii care viza o noua metodologie de calcul a preturilor la medicamente si care in proiectiile facute presupunea o scadere a nivelului pretului. Sigur ca diversele canale si jucatorii din piata nu s-au mai aprovizionat cu medicamente", a explicat Damian.
Consolidarile distribuitorilor s-au facut si ele resimtite in piata, fiecare luna aducand noutati la capitolul mergers & acquisitions pe aceste segment.
"Asteptam in piata si continuarea achizitiilor producatorilor de medicamente. Sunt o multime de evenimente care arata ca piata este vie, este interesanta, suntem inca foarte optimisti", a concis Dragos Damian. Potrivit ultimelor date disponibile, piata farmaceutica locala a avansat cu circa 19% in primul semestru al acestui an, pana la 3,05 mld. lei (915 mil. euro).

A inregistrat vanzari de 89 mil. dolari in primele noua luni ale anului;
Deruleaza un program de investitii de 20 mil. dolari in perioada 2006-2007;
Businessul s-ar putea dubla pana in 2009, respectiv pana la valoarea de 220 mil. dolari;
Exporturile au atins 10 mil. dolari anul trecut;
Activeaza pe o piata cu un ritm de crestere estimat in acest an de 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO