Companii

Top ZF 100 cele mai valoroase companii din România. Reţelele de comerţ modern sunt evaluate la un pas de 8 miliarde de euro după o creştere de 11%

Top ZF 100 cele mai valoroase companii din România. Reţelele de comerţ modern sunt evaluate la un pas de 8 miliarde de euro după o creştere de 11%

Autor: Cristina Roşca

12.12.2019, 00:07 983

Lanţurile străine de retail controlează circa 3.000 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate, discount şi cash&carry.

Cele aproape 3.000 de supermarketuri şi hipermarke­turi de pe piaţa locală sunt evaluate la un pas de 8 mld. euro, în creştere cu 11% comparativ cu anul anterior, arată cea mai recentă ediţie a catalogului Top 100 cele mai valoroase companii din România.

Nouă dintre cele zece reţele de comerţ modern din România sunt prezente în clasament, singura „absenţă“ este cea a Cora, lanţul de 11 hipermarketuri care este de altfel cel mai mic jucător după cifra de afaceri.

Anul trecut a fost unul bun pentru comerţ în con­tex­tul în care s-au deschis peste 250 de magazine noi, iar con­sumul privat a crescut cu circa 6%. Toate cele nouă reţele de comerţ alimentar incluse în top au fost evaluate în creş­tere anul acesta faţă de 2018, ritmul variind între 3% în cazul Auchan şi 17% în cazul Profi, care a fost de altfel cam­pionul expansiunii cu un total de 200 de noi magazine inau­gurate în 2018. Grupul german Kaufland şi-a consolidat anul trecut poziţia de cel mai valoros jucător din comerţul alimentar. Valoa­rea Kaufland a crescut cu 15%, până la 1,855 mld. euro.

O singură altă companie din comerţul alimentar este evaluată la peste 1 mld. euro, este vorba de Carrefour România. Aceasta este după cifra de afaceri anuală cea mai importantă companie pe care grupul francez cu acelaşi nume o administrează în România. Podiumul este completat de nemţii de la Lidl care au ajuns la un pas de 1 mld. euro după ce valoarea companiei a crescut cu 16% anul trecut. 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO