Cele aproape 3.000 de supermarketuri şi hipermarketuri de pe piaţa locală sunt evaluate la un pas de 8 mld. euro, în creştere cu 11% comparativ cu anul anterior, arată cea mai recentă ediţie a catalogului Top 100 cele mai valoroase companii din România.
Nouă dintre cele zece reţele de comerţ modern din România sunt prezente în clasament, singura „absenţă“ este cea a Cora, lanţul de 11 hipermarketuri care este de altfel cel mai mic jucător după cifra de afaceri.
Anul trecut a fost unul bun pentru comerţ în contextul în care s-au deschis peste 250 de magazine noi, iar consumul privat a crescut cu circa 6%. Toate cele nouă reţele de comerţ alimentar incluse în top au fost evaluate în creştere anul acesta faţă de 2018, ritmul variind între 3% în cazul Auchan şi 17% în cazul Profi, care a fost de altfel campionul expansiunii cu un total de 200 de noi magazine inaugurate în 2018. Grupul german Kaufland şi-a consolidat anul trecut poziţia de cel mai valoros jucător din comerţul alimentar. Valoarea Kaufland a crescut cu 15%, până la 1,855 mld. euro.
O singură altă companie din comerţul alimentar este evaluată la peste 1 mld. euro, este vorba de Carrefour România. Aceasta este după cifra de afaceri anuală cea mai importantă companie pe care grupul francez cu acelaşi nume o administrează în România. Podiumul este completat de nemţii de la Lidl care au ajuns la un pas de 1 mld. euro după ce valoarea companiei a crescut cu 16% anul trecut.